مدیر کل حراست جهاد دانشگاهی:اثرگذاری، تصمیم سازی و پاسخگویی سه رویکرد اساسی در فعالیت های حراست جهاد دانشگاهی است

  1. اخبـار
  2. اخبار سازمان
  3. مدیر کل حراست جهاد دانشگاهی:اثرگذاری، تصمیم سازی و پاسخگویی سه رویکرد اساسی در فعالیت های حراست جهاد دانشگاهی است
اخبار سازمان
QR Code
مدیر کل حراست جهاد دانشگاهی:اثرگذاری، تصمیم سازی و پاسخگویی سه رویکرد اساسی در فعالیت های حراست جهاد دانشگاهی است


مدیر کل حراست جهاد دانشگاهی در جلسه تودیع و معارفه مدیر حراست سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف گفت: همه ی نیروهای جهاد دانشگاهی به نوعی نیروهای حراستی این نهاد هستند و وظیفه ی صیانت و حفاظت از مجموعه جهاد دانشگاهی به عنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی بر عهده ی تک تک اعضای این نهاد است.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، در ابتدای جلسه، مهندس حاجیلو با تقدیر از زحمات مدیر سابق اداره حراست این سازمان، جهت آشنایی بیشتر میهمانان حاضر در جلسه گزارشی اجمالی از برنامه ها و فعالیتهای سازمان جهاد دانشگاهی ارائه کرد.

در ادامه جلسه، بهنام چهارلنگ مدیر کل حراست جهاد دانشگاهی با اشاره به سه ویژگی حراست جهاد دانشگاهی، جوان بودن این ادارات در واحدهای جهاد دانشگاهی یکی از این ویژگی ها ذکر کرد و افزود: علیرغم اینکه یک دهه از تجربه فعالیت حراست در این نهاد می گذرد، به رغم جوان بودن با جذب نیروهای مومن از همین نهاد، اداره حراست توانسته است پویا و با انرژی، منشا اثر باشد.

وی گفت: ما در نهادی فعالیت می کنیم که رویکرد اصلی آن فرهنگی و پژوهشی است. پس قطعا حراستی هم که در این مجموعه فعالیت می کند باید از این دو مقوله بهره مند باشد. و به این موضوع به عنوان دومین ویژگی حراست جهاد دانشگاهی توجه داریم  و تمام تلاش ما این است که مدیران خود را طوری انتخاب کنیم که آن رویکرد فرهنگی  و پژوهشی را در مجموعه داشته باشند و از نظر نوع فعالیت حراست، معمولا وظیفه ای که به عهده مدیر حراست های واحدهای جهاد دانشگاهی گذاشته می شود متفاوت با ادارات دولتی است. همکاران ما همه در صف زحمت می کشند و از توان آنها در این بخشها استفاده می شود.

چهارلنگ با بیان اینکه انتظارهای مختلفی از جهاد دانشگاهی با عنوان یک نهاد انقلابی در کشور وجود دارد افزود: ما در یک نهاد انقلابی قرار داریم؛ نهاد انقلابی هم ویژگی اش این است که هم خودش را مسئول صیانت و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی و هم مسئول صیانت از سازمان خودش می داند و الحمدا… جهاد دانشگاهی با توجه به اینکه همه دوستان ما نیروهای انقلابی هستند و در این نهاد انقلابی گلچین و جذب شده اند، کار را برای حراست واحدها ساده تر کرده است و این از دیگر ویژگی فعالیت حراست در این نهاد است.

مدیر کل حراست جهاد دانشگاهی با بیان اینکه اعضای جهاد دانشگاهی نباید نگاه امنیتی و پلیسی به حراست این نهاد داشته باشند، اظهار داشت: همه ی همکاران فعال در حوزه ی حراست جهاد دانشگاهی جهادی هستند و ارتباط آنها با دیگر همکاران خود بر اساس دوستی و برادری است.

وی در ادامه با اشاره به سه رویکرد اساسی اداره کل حراست در اجرای برنامه ها و فعالیت های خود اظهار داشت: در طول بیش از یکسال و نیم که مسئولیت حراست را به عهده گرفتم از همان ابتدا سه رویکرد اساسی را در کنار وظایف ذاتی صیانتی و حمایتی که به عهده حراست گذاشته شده است، دنبال می کنیم.

رویکرد اول اثرگذاری است که به عهده ی حراست جهاد دانشگاهی گذاشته شده است. حراست باید آن اثرگذاری عالمانه خودش را داشته باشد. زمانی می توانیم این اثرگذاری را داشته باشیم که شناخت و اشراف ما از مجموعه ی محل فعالیت خودمان بیشتر باشد و اعتقاد من این است که مجموعه ای که حراست دارد با مجموعه ای که حراست ندارد کاملا باید متفاوت باشد. آنجاست که اثر گذاری حراست خودش را متجلی می کند. انتظار ما از همکاران این است که در محیطی که قرار دارند با اشرافیت کامل بتوانند اثرگذاری فعالیت های خودشان را داشته باشند.

وی تصمیم سازی در مجموعه واحدهای جهاد دانشگاهی را از دیگر رویکردهای حراست عنوان کرد و گفت: در واقع حراست یک جایگاهی به عنوان جایگاه مشورتی برای مجموعه های جهاد دانشگاهی دارد. می تواند کمک خوبی برای مدیریت مجموعه همکاران باشد و برای رسیدن به این جایگاه باید با صداقت و بدون جانبداری از مسائل سیاسی و مسائل شخصی به آن توجه شود و مدیرانی که از مجموعه حراست به خوبی استفاده می کنند و از مشورت های حراست بهره مند هستند، قطعا در روند فعالیت های سازمانی موثر است.

مدیر کل حراست جهاد دانشگاهی پاسخگو بودن به همکاران و در مقابل همه ی فعالیتهای حراستی را از وظایف مدیران حراست در جهاد دانشگاهی ذکر کرد و افزود: ما ضمن اینکه خودمان مقید هستیم و همیشه تکرار می کنیم که در پیشگاه خداوند و درمقابل اعمال خودمان پاسخگو هستیم . معتقد هستیم که هر فعالیتی انجام می دهیم باید پاسخ درست و منطقی برای آن داشته باشیم. اگر در مساله ای ورود می کنیم، طوری باشد که جانبداری در آن نباشد و خودمان را موظف می دانیم و به مدیران حراست تاکید داریم که به این مساله توجه داشته باشند و در هر فعالیتی که به حراست مربوط می شود، پاسخ شرعی، قانونی ، اخلاقی برای آن داشته باشیم.پاسخ مناسب داشته باشیم.

وی با خطاب قرار دادن مدیران حراست واحدهای جهاد دانشگاهی گفت: انتظاراتی از مدیران حراست که در مجموعه های جهاد دانشگاهی فعال هستند داریم؛ اینکه برنامه کاری سالیانه داشته باشند. دانش حرفه ای خودشان را بالا ببرند.حراست زمانی میتواند قوی و منشا اثر باشد که کمک حال و مورد اعتماد مجموعه باشد. مدیر حراست همیشه باید قابل دسترس باشد؛ تمام همکارا ن زمانی که بخواهند و حتی مخاطبینی که از بیرون مراجعه می کنند، درد دلی دارند بتوانند به آنها مراجعه کنند.

چهارلنگ در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه برخی از تخلفاتی که در مجموعه های اداری انجام می شود ناشی از فرایندهای اشتباهی است که درست تدوین نشده است گفت: در برخی فرایندها، راه هایی وجود دارد که چه سهوا و چه عمدا راه خطا برای آن باز است. من انتظارم این است که مدیران حراست در مجموعه خودشان با مشورت همکارانی که کارشناس و مورد اعتماد هستند و از نظر علمی توانایی دارند، این آسیب ها را شناسایی کنند تا انشاا… بتوانیم طوری مسیر را پایه ریزی کنیم که حتی دیگر شاهد اشتباهات سهوی هم نباشیم.

مدیر کل حراست جهاد دانشگاهی در این جلسه با تقدیر از زحمات اسماعیل شفاعتی در طول بیش از ۶ سال فعالیت در سمت مدیر اداره حراست سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، فعالیت های ایشان را به عنوان اولین گروه از مدیران حراست جهاد دانشگاهی منشاء خیر و اثر ذکر کرد و با اعطای حکم انتصاب حمید رضا عابدی مدیر حراست جهاد دانشگاهی در سمت جدید مدیر حراست این سازمان، برای ایشان آرزوی موفقیت کردند.

جلسه تودیع و معارفه مدیر اداره حراست جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، سه شنبه ۱ آبان ماه با حضور مدیر کل حراست جهاد دانشگاهی، معاون حفاظت فیزیکی، مدیر اداره حفاظت اسناد این اداره کل، رئیس، معاونان و چند تن از مدیران سازمان جهاد دانشگاهی برگزار شد.

در حاشیه ی این جلسه میهمانان از آزمایشگاه سامانه های الکترونیکی و هوشمند مرکز خدمات پدافند غیرعامل و نمایشگاه دائمی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف بازدید کردند.