ساخت دستگاه آموزشی الکتروهیدرولیک توسط مهندسان سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف

  1. اخبـار
  2. اخبار سازمان
  3. ساخت دستگاه آموزشی الکتروهیدرولیک توسط مهندسان سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف
اخبار سازمان
QR Code
ساخت دستگاه آموزشی الکتروهیدرولیک توسط مهندسان سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف

در راستای نامگذاری سال جدید از  سوی مقام معظم رهبری ( مدظه‌العالی) با عنوان ” جهش تولید با مشارکت مردم”، مهندسان سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف با هدف تجهیز و ارتقاء سطح آموزش های فنی و تخصصی، دستگاه آموزشی الکتروهیدرولیک را به صورت کاملا بومی و نیاز کشور را در تامین این محصول از خارج، مرتفع ساختند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، دکتر محسن مردانی رئیس سازمان با اعلام این خبر گفت: مهندسان سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف با طراحی و تولید این دستگاه کمک آموزشی که شبیه سازی نمونه خارجی آن با کیفیت و دقت به مراتب بالاتر است، موفق شدند نیاز داخلی را به خصوص در حوزه پژوهش و آموزش تخصصی، مرتفع سازند و از خروج ارز جلوگیری نمایند.

دکتر مردانی با اشاره به قیمت پایین محصول تولید شده نسبت به نمونه خارجی آن، گفت: قیمت تمام شده‌ی این محصول در کشور حدود یک سوم هزینه وارداتی آن معادل 14 هزار یورو است که رقمی بسیار بصرفه بوده است و از طرفی با تجاری سازی محصول در جهاددانشگاهی، ارزش افزوده‌ای قابل توجه به واسطه آموزش حاصل می شود.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف در ادامه خودکفایی در تامین تجهیزات آموزشی و تولید محصول با کیفیت عالی را نشان از توانمندی مهندسان این سازمان ادامه داد: عدم امکان دسترسی به تجهیزات آموزشی های عملی و فنی مهندسی و قیمت های بسیار زیاد خرید این محصولات از شرکت های انحصاری خارج از کشور، همچنین توانمندی بالقوه متخصصان در پژوهش و طراحی سیستم‌ها و ساخت مهندسی دستگاه ها ما را بر آن داشت تا با بهره گیری از توان داخلی، به خودکفایی در این زمینه نائل آییم.

گفتنی است گروه آموزشی اتوماسیون صنعتی مرکز آموزش های تخصصی کاربردی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف از سال 1387 فعالیت خود را در سازمان آغاز نموده و با آموزش‌های تئوری و عملی در حوزه‌های مختلف پنوماتیک، هیدرولیک و… متخصصان بسیاری را در زمینه‌های تخصص فنی تربیت کرده است. دستگاه مذکور نیز با سفارش متخصصان این حوزه و همکاری پژوهشگران سازمان توسط تیم تخصصی مرکز مهندسی ساخت سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، طراحی، پیاده سازی و شبیه سازی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.