رییس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف مطرح کرد: معرفی سه محصول نوآورانه حاصل از تلاش های پژوهشگران و کارشناسان سازمان در یکسال آینده

  1. رییس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف مطرح کرد: معرفی سه محصول نوآورانه حاصل از تلاش های پژوهشگران و کارشناسان سازمان در یکسال آینده
QR Code

مهندس حاجیلو با اشاره به این که ابداع محصولات فناورانه صنعتی از اهم برنامه های این سازمان می باشد، اظهار کرد: معرفی سه محصول نوآورانه حاصل از تلاش های پژوهشگران و کارشناسان این سازمان جزء اهداف یک سال آینده سازمان است.

رییس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف در گفت و گو با روابط عمومی جهاددانشگاهی که به مناسبت فرارسیدن سی و هشتمین سالگرد تاسیس این نهاد انجام شد در رابطه برنامه ریزی و اقدامات میانبر سازمان برای پیشگامی در تشخیص و شناسایی نیازها بر اساس حوزه های ماموریتی جهاددانشگاهی، گفت: با توجه به لزوم همگرایی و تجمیع توانمندی ها به منظور ارایه خدمات موثر به جامعه صنعتی، ماموریت این سازمان “توسعه فناوری صنعتی، به منظور بهبود رقابت پذیری ملی و با شبکه نوآوری باز، یادگیری مستمر و دستاوردهای بروز جهانی” تدوین شده است.

مهندس حاجیلو گفت: جهاددانشگاهی صنعتی شریف و پژوهشکده توسعه تکنولوژی از طریق اجرای پروژه های کلان فناورانه، ابداع محصولات جدید و ورود به بازارهای صادراتی، تحقق ماموریت فوق را برنامه ریزی کرده است.

رییس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف تصریح کرد:‌ اتوماسیون و مکاترونیک، اندازه گیری ابزار دقیق، فناوری اطلاعات و توسعه تکنولوژی چهار حوزه اصلی فعالیت این سازمان است.

وی در ادامه با اشاره به اهم فعالیت های سازمان افزود: حضور در نمایشگاه های مختلف به منظور معرفی دستاوردها و توانمندی ها، ارایه نتایج تحقیقات و دستاوردهای اجرای پروژه در کنفرانس ها و محافل علمی و همچنین دعوت از مدیران عامل، مسوولان و نمایندگان مجلس جهت بازدید از مراکز، کارگاه های ساخت و آزمایشگاه های سازمان، از اهم فعالیت های معرفی سازمان است.

مهندس حاجیلو با تاکید بر این که پیگیری حل مشکلات جریان نقدینگی اجرای پروژه ها در ارتباط موثر با کارفرما، با توجه به مسایل اقتصادی روز از اهم برنامه های سال جاری این سازمان است، ‌افزود: اصلاح و تقویت نظام تضمین کیفیت سازمان و همچنین پیگیری اجرای برنامه ریزی استراتژیک در سطح مراکز و گروه ها از اولویت های اصلی سازمان می باشد. همچنین جهاددانشگاهی صنعتی شریف، چشم انداز ابداع محصولات فناورانه را به منظور رفع نیازهای اساسی جامعه صنعتی مدنظر قرار داده است.

رییس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف در پاسخ به این سوال که در وضعیت کنونی کشور، چه راهکارهایی در حوزه عملکردی آن واحد برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن طراحی شده است؟، گفت:‌ چابک سازی و تسهیل فرایندهای واگذاری پروژه های بومی سازی شده در بخش صنعت از طریق مسوولان و صاحبان صنایع کشور که نتیجه آن ارتقای فناوری و کاهش وابستگی صنعت کشور است را می توان راهکار مناسبی دانست.

وی در پایان در رابطه با جایگاه سازمان در سال آینده و با اشاره به این که ابداع محصولات فناورانه صنعتی از اهم برنامه های این سازمان است ، اظهار کرد: معرفی سه محصول نوآورانه حاصل از تلاش های پژوهشگران و کارشناسان این سازمان جزء اهداف یک سال آینده سازمان است.

 

سایت جهاد دانشگاهی

لینک خبر:http://acecr.ac.ir/fa/news/1370/%D9%87