راه اندازی مرکز مانیتورینگ سامانه های حفاظت الکترونیک ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

  1. اخبـار
  2. اخبار سازمان
  3. راه اندازی مرکز مانیتورینگ سامانه های حفاظت الکترونیک ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
اخبار سازمان
QR Code
راه اندازی مرکز مانیتورینگ سامانه های حفاظت الکترونیک ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرکز مانیتورینگ سامانه های حفاظت الکترونیک که به همت متخصصان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف طراحی، تجهیز و راه اندازی شده است، امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این وزارتخانه افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، طراحی، تجهیز و راه اندازی مرکز مانیتورینگ سامانه های حفاظت الکترونیک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همت متخصصان مرکز خدمات پدافند غیرعامل این نهاد و با رویکرد اقتصاد مقاومتی، اجرا شده است.

این طرح، امروز سه شنبه ۲۰ آذرماه با حضور دکتر صالحی و جمعی از معاونان و مدیران کل این وزارتخانه به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با اشاره به ویژگی های این طرح گفت: در اجرای طرح تجهیز و راه اندازی مرکز مانیتورینگ، با توجه به رویکردهای اقتصاد مقاومتی، حتی المقدور از تکنولوژی و توانمندی بومی استفاده شده است، به گونه ای که حداکثر بهره گیری از توانمندی داخلی در بخش های دوربین ها، دستگاه های ضبط، گیت های ورودی، ایکس ری و نرم افزار های کاربردی انجام شده است.

مهندس حاجیلو، با اشاره به ضریب امنیتی بالا به دلیل طراحی سیستم بدست متخصصین داخلی، در اختیار بودن کد منبع جهت بازبینی و اطمینان از عدم وجود حفره های امنیتی، امکان ارتقاء دایمی سیستم جهت افزایش امنیت آن و امکان درج روشهای رمزنگاری انحصاری سازمان در بخشهای مختلف سیستم را بخشی از مزایا و کارکردهای این طرح ذکر کرد.

وی، نیل به خودکفایی در یک محصول مهم و حساس مورد نیاز کشور، امکان تامین سریع قطعات و لوازم یدکی و کاهش زمان تعمیرات، کاهش هزینه های کلی سیستم در دراز مدت، پشتیبانی خط و زبان فارسی و تقویم شمسی، سهولت کاربری بیشتر بدلیل وجود واسط کاربری فارسی و سفارشی را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد.

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی، یکی از نقاط قوت در اجرای این پروژه را تست و آزمون تجهیزات حفاظت الکترونیکی و فناوری اطلاعات (IT) در آزمایشگاه سامانه های هوشمند مرکز پدافند غیرعامل بیان کرد و اظهار داشت: این آزمایشگاه دارای تایید صلاحیت از سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور می باشد.