در پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری در اهواز انجام شد: رونمایی از دو ابزار پیشرفته درون چاهی لوله مغزی سیار

  1. اخبـار
  2. اخبار سازمان
  3. در پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری در اهواز انجام شد: رونمایی از دو ابزار پیشرفته درون چاهی لوله مغزی سیار

همزمان با پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری در اهواز، از از دو ابزار پیشرفته درون چاهی لوله مغزی سیار که در سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف طراحی و ساخته شده است رونمایی شد.

این تجهیزات حاصل قرارداد پروژه پژوهشی میان شرکت ملی حفاری ایران و سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف می باشد.

معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران با بیان این مطلب افزود: بومی سازی دو تجهیز پیش گفته که شامل موتور هد و اورشات است با نظارت و همکاری متخصصان مدیریت خدمات فنی حفاری و مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران و سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف صورت گرفت.

وی اضافه کرد: بر اساس قرارداد فیمابین، تدوین دانش فنی، فناوری طراحی و ساخت این تجهیزات به صورت کامل و در یک فرایند زمانی مشخص شده به انجام رسید و این تجهیزات پس از آزمایش میدانی در چرخه عملیات قرار گرفت.

مهدی مهران درباره موارد کاربست موتور گفت: این تجهیز یک سیستم ایمنی پیشگیرانه است که برای عملیات حفاری، فیشینگ و هر عملیات ویژه مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: فراهم سازی جریان سیال در مواقع انسداد ابزارهای درون چاه، برقراری جریان سیال درون چاه، جدا سازی ابزارهای درون چاهی از لوله حفاری در شرایط اضطراری و ممانعت از جریان چاه به طرف بالا از کاربردهای موتور هد به شمار می آید.

معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در زمینه کاربردهای اورشات نیز گفت: این تجهیز از ابزارهایی است که در صنعت حفاری برای مانده یابی، احیا و سرویس چاه مورد استفاده واقع می شود و از شمار کارکردهای آن به گرفتن و خارج سازی مانده به بیرون چاه، عمل ضربه جهت رها سازی مانده، قطع اتصال از مانده و قابلیت گرفتن انواع ابزارها می توان اشاره کرد.

پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری همزمان با سی و هشتمین سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران، در اهواز آغاز به‎کار کرده است و از ۳تا ۶ دی ماه ۹۶ از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۷ دایر است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران در این باره گفت: در نمایشگاه امسال، نیازهای شرکت در همکاری میان کارشناسان بخش‎های مختلف شرکت ملی حفاری از جمله پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت، تدارکات و امور کالا و بازاریابی و امور بین‌الملل با سازندگان قطعات و تجهیزات داخلی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

همچنین در این نمایشگاه ۲ نشست تخصصی در موضوع ساخت قطعات و تجهیزات کاربردی در صنعت حفاری با حضور نمایندگان شرکت‎های دانش بنیان، مراکز علمی پژوهشی و تحقیقاتی و صاحبنظران در این عرصه تشکیل و انتظارات و چالش‎های موجود بررسی می‎شود.

وی یادآور شد: این رویداد صنعتی با توجه به تخصصی بودن، مخاطبان خاص خود را دارد و فرصت بسیار ارزنده‎ای به منظور آشنایی تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی با ظرفیت‎ها و توانمندی‎های یکدیگر و هم‎افزایی با متخصصان و کارشناسان صنعت حفاری در بخش تامین نیازها و ابعاد کمی و کیفی همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه است.

از ۱۲۰ واحد شرکت کننده در نمایشگاه، ۷۲ درصد از خوزستان و ۲۸ درصد از استان های تهران، اصفهان، فارس، کرمان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی هستند.