سامانه‌های آزمون ادوات دوار جهاددانشگاهی شریف رونمایی شد

  1. اخبـار
  2. اخبار سازمان
  3. سامانه‌های آزمون ادوات دوار جهاددانشگاهی شریف رونمایی شد
اخبار سازمان
QR Code
adavat davar

با اتمام طراحی و ساخت سامانه‌های آزمون ادوات دوار توسط محققان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، رونمایی از این سامانه‌ها طی مراسمی به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه علم و فرهنگ انجام شد.

با اتمام طراحی و ساخت سامانه‌های آزمون ادوات دوار توسط محققان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، رونمایی از این سامانه‌ها طی مراسمی به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه علم و فرهنگ انجام شد.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، دکتر محسن مردانی، عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، در زمینه کاربردهای این سامانه اظهار کرد: در این سامانه‌ها ادوات دوار از جمله موتورهای توربینی و انواع گیربکس‌ها تست شده و تائیدیه‌های لازم صادر می‌شود.

وی با اشاره به مزایا و قابلیت‌های سامانه‌های طراحی و ساخته شده توسط جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، بهینه سازی مصرف انرژی، ارتقای سطح اتوماسیون و ایمنی سامانه، بومی سازی قطعات و تسهیل در نگهداری و تعمیرات کارگاه‌های تست را به عنوان بخشی از این قابلیت‌ها عنوان کرد.

مردانی، توانمندی تست ادوات دوار تا توان چهار هزار اسب بخار را از دیگر قابلیت‌های این سامانه‌ها ذکر کرد.

وی در ادامه با تشکر از همکاری و اعتماد کارفرمایان مختلف در صنعت و با تقدیر از تلاش متخصصان مرکز خدمات تخصصی اتوماسیون و ابزار دقیق سازمان جهاد دانشگاهی صنعت شریفی که این سامانه به همت و پشتکار آن‌ها طراحی و ساخته شده است، به دستاوردهای اجرای این طرح اشاره و اظهار کرد:‌ راه‌اندازی کارگاه‌های تست تجهیزات تا توان چهار هزار hp و دور 18 هزار rpm، ایجاد دانش فنی در زمینه تست تجهیزات، توانمندی ساخت کارگاه‌های تست در مقیاس‌های بزرگ، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و انجام تست‌ها با دقت بالا و اپراتوری ساده از سایر دستاوردهای اجرای این طرح است.

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، افزایش آماده به کاری و قابلیت اطمینان ادوات دوار، مقابله با آثار تحریم، صرفه جویی ارزی و ریالی در انجام تست‌ها و زمینه سازی صادرات فناوری احداث کارگاه‌های تست را از دیگر دستاوردهای اجرای طرح ساخت سامانه‌های ادوات دوار برشمرد.

منبع خبر ایسنا