توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه از اولویت‌های جهاددانشگاهی است/ روایت پیشرفت کشور برای جوانان توسط این نهاد

  1. اخبـار
  2. اخبار سازمان
  3. توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه از اولویت‌های جهاددانشگاهی است/ روایت پیشرفت کشور برای جوانان توسط این نهاد
اخبار سازمان
QR Code
توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه از اولویت‌های جهاددانشگاهی است/ روایت پیشرفت کشور برای جوانان توسط این نهاد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس این نهاد با همراهی دکتر یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری؛ دکتر حسن فارسی معاون هماهنگی و امور مجلس، امیر طهرانچی مدیرکل حوزه ریاست و دکتر ابوالقاسم رئیسی مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی امروز (دوشنبه ۱۴ آذرماه) با حضور در سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف از دستاوردهای شاخص این سازمان بازدید و نشست صمیمانه ای را با مدیران و اعضای این واحد سازمانی برگزار کرد.

رییس جهاددانشگاهی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین جهادگر فقید دکتر سعید کاظمی آشتیانی گفت: جهاددانشگاهی باید همواره در جهت حمایت و پشتیبانی از نظام حرکت کند و فعالیت دکتر کاظمی آشتیانی که امروز هفدهمین سالگرد این جهادگر فقید است، نمونه و الگوی خوبی از فعالیت جهادی به شمار می‌رود که رهبر انقلاب نیز بارها در سخنانشان به آن اشاره فرمودند.

وی با تقدیر از فعالیت‌های سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، این برند را افتخارآفرین دانست و گفت: باید از ظرفیت اساتید دانشگاه صنعتی شریف و سایر دانشگاه‌ها و به ویژه دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی برای انجام پروژه‌های مشترک استفاده کنیم و امکان اجرای فعالیت‌های مشترک تحقیقاتی وجود دارد.

دکتر مسلمی نائینی با بیان اینکه روایت پیشرفت کشور اهمیت بسیاری دارد، گفت: با روایت دستاوردهای سازمان‌هایی همچون جهاددانشگاهی شریف می‌توانیم در بین جوانان و به ویژه دبیرستانی‌های امید ایجاد کنیم و باید این پیشرفت‌ها برای آن‌ها روایت شود تا به آینده کشور امیدوار شوند.

رییس جهاددانشگاهی یکی از اولویت‌های این نهاد را کمک به توسعه نقاط کم برخوردار کشور ذکر کرد و گفت: به‌طور مثال استان سیستان و بلوچستان که چندی قبل تفاهم‌نامه‌ای را هم با استانداری آن امضا کردیم از نظر انرژی خورشیدی، باد، صنایع و معادن و… ظرفیت‌های بسیاری دارد که سازمان جهاددانشگاهی شریف می‌تواند برخی فعالیت‌هایش را در این استان توسعه دهد.

اهمیت تجاری‌سازی فناوری‌ها موضوع دیگری بود که مورد تأکید رییس جهاددانشگاهی قرار گرفت و با بیان اینکه در گذشته در مواردی به فناوری دست‌یافتیم که هنوز بازاری در کشور نداشت، گفت: باید قبل از تولید فناوری به موضوع نیاز بازار و تجاری‌سازی آن اندیشیده شود.

دکتر مسلمی نائینی بابیان اینکه باید تجاری‌سازی فناوری این نهاد را در بازارهای بین‌المللی و کشورهای منطقه گسترش دهیم گفت: در بسیاری از حوزه‌ها همچون پزشکی، درمان ناباروری و برخی از فناوری‌ها کشورهای منطقه به فناوری‌های ما نیاز دارند که در این زمینه باید برنامه‌ریزی شود.

توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه از اولویت‌های جهاددانشگاهی است/ روایت پیشرفت کشور برای جوانان توسط این نهادرییس جهاددانشگاهی در بخش دیگر از این نشست که با حضور دکتر رسول جلیلی رییس دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه یکی از اولویت‌های این نهاد است و باید همکاری‌ها با دانشگاه صنعتی شریف توسعه یابد و همان‌گونه که پیش از این نیز تأکید شد از ظرفیت دانشجویان و مخصوصاً اساتید این دانشگاه به‌صورت ویژه استفاده شود و پروژه‌های بزرگ ملی انجام دهیم.

دکتر محسن مردانی سرپرست سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف نیز در نشست مدیران این سازمان با رییس جهاددانشگاهی با تشریح فعالیت‌های این سازمان گفت: سازمان جهاددانشگاهی شریف به دلیل آنکه در ناحیه نوآوری شریف قرارگرفته، فرصت خوبی برای فعالیت‌ها دارد و تاکنون این سازمان دو هزار و 400 طرح تحقیقاتی را به سرانجام رسانده است.

وی زمینه‌های فعالیت این سازمان را در حوزه‌های خودرو؛ نفت و گاز؛ معادن و صنایع؛ آب‌شیرین‌کن‌ها؛ پسماند؛ طراحی و ساخت سیستم‌های اتوماسیون خطوط تولید لوله‌های فولادی و … ذکر کرد و گفت: در زمینه خودرو براساس تفاهم‌نامه‌ای که دفتر مرکزی با مجموعه خودروساز منعقد شده این سازمان طرح‌های خوبی را در دست اجرا دارد.

انجام پروژه‌های این سازمان در حوزه نفت و گاز در جزیره خارک و ساخت موتورهای درون‌چاهی؛ ابزار دقیق؛ اندازه‌گیری پروفایل‌های داغ؛ ساخت ماشین‌آلات صنایع فولاد و مس از دیگر دستاوردهای مورد اشاره دکتر مردانی بود.

توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه از اولویت‌های جهاددانشگاهی است/ روایت پیشرفت کشور برای جوانان توسط این نهادوی بابیان اینکه آب و آب‌شیرین‌کن‌ها و حوزه پسماند از دیگر فعالیت‌های این سازمان به شمار می‌رود، گفت: نظارت بر تجهیزات آبیاری؛ آب‌شیرین‌کن‌ها؛ گلخانه‌های شور؛ کشاورزی دیجیتال در کنار آزمایشگاه‌های تخصصی بخش دیگری از حوزه فعالیت سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف است.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف بابیان اینکه در حوزه آموزش دو مرکز تخصصی کاربردی و مهارت‌های پیشرفته داریم ادامه داد: در این حوزه ۱۵ دپارتمان و 100 دوره آموزشی فعال است که ۵۰ درصد آموزش‌ها به‌صورت مجازی ارایه می‌شود.
وی با بیان این که در زمینه فرهنگی نیز در نظر داریم طرح راهیان صنعت را عملیاتی کنیم تا دانشجویان با دستاوردهای کشور آشنا شوند، ادامه داد: همچنین در تلاش هستیم با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ پارک علم و فناوری شریف و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی زیست‌بوم فعالیت سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف را توسعه دهیم تا زمینه‌های همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، اساتید و دانشجویان ارتقا یابد.

گفتنی است، در بخش دیگری از این مراسم رییس جهاددانشگاهی نشست صمیمانه‌ای را با حضور اعضای سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف برگزار کرد که مشکلات حقوق، دستمزد، تبدیل وضعیت، نیروهای پاره‌وقت و عدم مجوز استخدام نیروی جدید، مشکل مسکن و مسایل رفاهی به همراه موانعی در اجرای پروژه‌های بزرگ و تجاری‌سازی آن ها از جمله موارد مطرح‌ شده بود.

رییس جهاددانشگاهی نیز در این بخش توجه به نیروی انسانی را از اولویت‌ها ذکر کرد و با بیان اینکه شفافیت در کارها اهمیت بسیاری دارد، گفت: در حال برنامه‌ریزی برای اتخاذ شیوه‌ای برای جذب فناوران و ارتقا آن ها همانند اعضای هیات علمی هستیم.

توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه از اولویت‌های جهاددانشگاهی است/ روایت پیشرفت کشور برای جوانان توسط این نهاد

آدرس خبر ایسنا

آدرس خبر جهاددانشگاهی

پورتال دانشگاه شریف