از سوی انتشارات سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، کتاب "سرمایه فکری: سرمایه انسانی ضرورت تا مدیریت" منتشر شد

کتاب “سرمایه فکری: سرمایه انسانی ضرورت تا مدیریت” به‌عنوان یک منبع جامع و کاربردی برای مدیران سازمان‌ها، اساتید و محققان، علاقه‌مندان به حوزه منابع انسانی، مدیریت دانش و سرمایه فکری و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت و مهندسی صنایع از سوی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، توسعه سرمایه انسانی به عنوان اولین و مهم ترین عامل توسعه در هر کشور می‌تواند منجر به دگرگونی و تعدیل متغیرهای اثرگذار بر رشد و توسعه اقتصادی کشورها و ايجاد زیرساختی برای نوآوری در محیطی پویا، پیچیده و نامطمئن در قرن 21 شود. رویکرد دانش‌بنیان در صنایع و نهادها نیز جزء عواملی است که نیاز به توجه به مدیریت سرمایه انسانی را بیش‌ازپیش آشکار می‌کند؛ بنابراین، سرمایه انسانی به‌منظور خلق و افزایش ارزش‌افزوده در سازمان به کار می‌رود و موفقیت یک سازمان به توانایی در مدیریت این منبع کمیاب بستگی دارد. این منبع به‌عنوان یکی از دارایی‌های نامشهود در سازمان‌ها و نيز محرکی مؤثر در ایجاد و به‌کارگیری دانش به‌منظور کسب مزیت رقابتی برای سازمان‌ها به‌شمار می‌رود.

گفتنی است، این کتاب به نویسندگی دکتر محمد زاهدی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر به‌عنوان یک منبع مناسب با تبیین مفاهیم مرتبط با موضوع، بررسی مدل‌های مختلف سرمایه انسانی در صنایع مختلف و مطالعه چالش‌ها و ابزارهای سنجش و پایش آن، تمايزی خاص با سایر کتب سرمایه انسانی در 6 فصل با عناوین ذیل تنظیم شده است:

  1. سرمایه انسانی (مفاهیم و رویکردها)
  2. معماری سرمایه انسانی
  3. مدل‌های پیاده‌سازی عناصر سرمایه انسانی در سازمان
  4. کارکردهای سرمایه انسانی و بررسی دیدگاه‌های کمی در این حوزه
  5. دیدگاه اسلامی مدیریت سرمایه اسلامی
  6. سرمایه انسانی در سازمان‌های پروژه‌محور

علاقمندان جهت تهیه کتاب می‌توانند با انتشارات سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف به شماره 67641215-021 تماس حاصل نمایند. و یا به آدرس سایت 16BOOK.IR مراجعه نمایید.

نظرات معلق