دومین نشست تخصصی دفاتر استانداردسازی استان تهران با حضور نماینده جهاددانشگاهی از سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف برگزار شد

همزمان با هفته استاندارد، دومین نشست تخصصی هم‌اندیشی دفاتر استانداردسازی با حضور نمایندگان ۱۴ دفتر استانداردسازی و اعضای معاونت استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان تهران، و با حضور نماینده جهاددانشگاهی از سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، با هدف بررسی زمینه‌های همکاری‌های مشترک در محل دفتر استانداردسازی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، در این نشست نقشه راه دفاتر با محوریت استانداردسازی و با اشاره به ماده ۴ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد تشریح و بر امر تدوین، آموزش و ترویج استاندارد در راستای ارتقای کیفیت تولید و خدمات تاکید شد.

مهندس مرجانه میرزایی مدیر مرکز توسعه تکنولوژی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف به عنوان نماینده دفتر استانداردسازی این سازمان، ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده در زمینه تدوین استانداردهای ملی و دوره‌های آموزشی برگزار شده، و دبیرخانه کمیته‌های فنی متناظر ایزو مستقر در سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، به معرفی آزمایشگاه‌های دارای گواهینامه ۱۷۰۲۵ پرداخت. همچنین ایشان دامنه افزایش یافته همکاری‌ها را نیز معرفی نمودند.

گفتنی است، سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف بالغ بر ۲۵ سال است در حوزه استانداردسازی فعالیت داشته و تاکنون در این زمینه خدمات ارزنده ای را ارائه نموده است که با فعالیت مستمر در زمینه‌های مختلف مرتبط با استاندارد: شامل تدوین استاندارد، دبیرخانه‌های کمیته‌های فنی متناظر ایزو، آموزش، آزمایشگاه‌های همکار استاندارد و مورد تایید NACI براساس استاندارد ایزو 17025 نقش عمده ای در تقویت و توسعه نظام استاندارد در کشور بخصوص حوزه صنعت ایفا نموده است.

شایان ذکر است، سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف در بین واحدهای جهاد دانشگاهی استان تهران، تنها واحدی است که تاکنون دفتر استانداردسازی را راه اندازی نموده و یکی از 14 دفتر رسمی استانداردسازی در اداره کل استاندارد استان تهران است.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *