تقدیر از مقاله عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی شریف در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی

  1. اخبـار
  2. اخبار سازمان
  3. تقدیر از مقاله عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی شریف در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی

این مقاله که با عنوان «الگوی پرورش منابع انسانی مبتنی بر فرهنگ جهادی- تجربه جهاددانشگاهی» توسط مهندس حسن کی ارسلان در دهمین همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی ارائه شد، مبتنی بر تجربیات و همچنین برخی پژوهش­های نظری بوده و در آن، مشخصات منابع انسانی شایسته جهاددانشگاهی و فرایند تربیت آنان بررسی شده است.

مهندس کی ارسلان با دریافت لوح تقدیر دهمین همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی، مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخشی از این تقدیر نامه آمده است:

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است، بدینوسیله از حضور ثمربخش و ارائه مقاله ارزشمند شما تحت عنوان «الگوی پرورش منابع انسانی مبتنی بر فرهنگ جهادی- تجربه جهاد دانشگاهی » به دهمین همایش ملی و اولین جشنواره فرهنگ و مدیریت جهادی که در تاریخ ۲۴ و ۲۵ مردادماه ۱۳۹۵ برگزار گردید، تقدیر و تشکر می نمایم.

توفیق روزافزون جنابعالی را در کلیه فعالیت های علمی و تحقیقاتی از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

حسن عالمی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی

چکیده مقاله:

انقلاب اسلامی و به تبع آن انقلاب فرهنگی و بازوی اجرایی آن یعنی جهاد دانشگاهی بدنبال دانشگاه اسلامی (مطلوب) بود.

خروجی چنین دانشگاهی باید انسانهایی با ایمان و تقوای بالاتر، خدمتگذاری بهتر و بیشتر و پاسخگوی نیازهای واقعی جامعه  اسلامی باشد.

یکی از رسالت‌ها و اصول جهاد دانشگاهی آموزش و پرورش نیروی انسانی شایسته با درجاتی از فرهنگ جهادی (آرمانگرا، جهادگر، انقلابی، ایمانی، پژوهش محور، مساله یاب، دانش بنیان، نهادگرا، سازمان ساز، سازمانده‌، منعطف در کار گروهی، یادگیر، یادده، جانشین پرور،آمر به معروف وناهی از منکر، …) با توانایی اجرای عملی چرخه نوآوری در زمینه های استراتژیک مورد نیاز جامعه اسلامی و ساختار سازی جهادی میباشد.

در فرایند آموزشی و پرورشی جهاد دانشگاهی، انسان مستعد به مجموعه وارد شده و از طریق همکاری در پروژه ها به نیروی انسانی شایسته جهاد دانشگاهی به عنوان عضو ماندگار و کلیدی (انباشته های جهاد دانشگاهی) متحول میشود. همچنین در این فرایند، گروهی به انسان مفید و موثر تبدیل شده و از مجموعه خارج میشوند.

دهمین همایش ملی و اولین جشنواره فرهنگ و مدیریت جهادی با رویکرد اقتصاد مقاومتی ۲۴ و ۲۵ مردادماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.