دکتر طیبی در مراسم تکریم رییس پیشین و معارفه سرپرست جهاددانشگاهی صنعتی شریف مطرح کرد: جهاددانشگاهی بنیانگذار دفاع دانش بنیان در کشور

  1. اخبـار
  2. اخبار سازمان
  3. دکتر طیبی در مراسم تکریم رییس پیشین و معارفه سرپرست جهاددانشگاهی صنعتی شریف مطرح کرد: جهاددانشگاهی بنیانگذار دفاع دانش بنیان در کشور
اخبار سازمان
QR Code
دکتر طیبی در مراسم تکریم رییس پیشین و معارفه سرپرست جهاددانشگاهی صنعتی شریف مطرح کرد: جهاددانشگاهی بنیانگذار دفاع دانش بنیان در کشور

رییس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه دیگر واحدهای جهاددانشگاهی هم در دوران دفاع مقدس، تا حدودی در زمینه ی فعالیتهای دفاع مقدس فعال بودند، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی بنیانگذار دفاع دانش بنیان در کشور بود و در این بین جهاددانشگاهی صنعتی شریف بیشترین سهم را در انجام فعالیتهای مربوط به دفاع مقدس به عهده داشت و فعالیتهای ارزشمندی در این زمینه انجام داده است و هم اکنون نیز فعالیتهای خوبی در این زمینه دارد.

دکتر طیبی، تفرقه افکنی را یکی از عوامل عقب افتادگی و دور شدن از اهداف و آرمان های انقلاب ذکر کرد و افزود: بنای جهاد دانشگاهی از ابتدای تاسیس بر اساس تقوا گذاشته شده است. کارهای بسیار ارزشمندی در این نهاد انجام شده و با تکیه بر توانمندی اعضای خود توانایی انجام فعالیتهای بزرگتری را در سطح کشور و منطقه دارد که تلاش می کنیم تحقق پیدا کند.

رئیس جهاد دانشگاهی با تبریک ایام ا… دهه فجر و تاکید بر تقویت همبستگی و اتحاد بیشتر در پیشبرد اهداف و برنامه ها گفت: جهاد دانشگاهی نهادی است که در بطن انقلاب اسلامی شکل گرفت و با تلاشهایی که همکاران جهاد دانشگاهی داشتند در جایگاهی قرار گرفت که رهبر معظم، آنرا مولود مبارک انقلاب عنوان فرمودند.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی استحقاق قرار گرفتن در جایگاه بالاتری برای رفع نیازهای کشور دارد، گفت: با توجه به توانمندیهایی که بر اثر سالها تجربه در حوزه های مختلف در جهاد دانشگاهی ایجاد شده است و همچنین شناخت خوبی که از نیاز کشور داریم، می توانیم کارهای بسیار بزرگتری برای رفع مشکلات موجود انجام دهیم.

دکتر طیبی، جهاددانشگاهی صنعتی شریف را از جمله واحدهایی عنوان کرد که از ابتدای شروع فعالیت بسیار خوب کار کرد و کارهای ارزنده ای در دوران دفاع مقدس انجام داد و عمده فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه دفاع مقدس از این واحد آغاز و به سرانجام رسید.

رییس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه دیگر واحدهای جهاد دانشگاهی هم در دوران دفاع مقدس، تا حدودی در زمینه ی فعالیتهای دفاع مقدس فعال بودند، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی بنیانگذار دفاع دانش بنیان در کشور بود و در این بین جهاد دانشگاهی صنعتی شریف بیشترین سهم را در انجام فعالیتهای مربوط به دفاع مقدس به عهده داشت و فعالیتهای ارزشمندی در این زمینه انجام داده است و هم اکنون نیز فعالیتهای خوبی در این زمینه دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی سال های اخیر آن توقع زیادی که ما از سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف داشتیم برآورده نشده است، گفت: توقع ما از مجموعه ای که از دل بهترین دانشگاه کشور که در حوزه فنی و مهندسی یکی از برترین دانشگاه های کشور است، بسیار بالاست که توصیه می کنم با جذب نیروهای پرتوان از بین دانشجویان این دانشگاه، این سازمان همچون گذشته به منشا کارهای بسیار بزرگ تبدیل شود.

دکتر طیبی اظهار امیدواری کرد با تقویت وفاق ملی در کشور، امکان برنامه ریزی طولانی مدت در کشور و همچنین در جهاد دانشگاهی بیش از پیش محقق شود تا این نهاد با بهره گیری از تجربیات اعضای خود در رفع موانع موجود بر سر راه کشورمان، نقش موثر تری را ایفا نماید.

وی با تقدیر از تلاشهای مهندس حاجیلو در طول مدتی که ریاست سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف را به عهده داشتند و با تبریک شروع به کار دکتر آخوندی در سمت سرپرست این سازمان، بر استفاده از حداکثر توان و تجربه همکارانی که در گذشته در این سازمان زحمت کشیدند و منشاء اثر برای جهاد دانشگاهی و کشور بودند، تاکید کرد و وجود برخی از مشکلات را متاثر از وضعیت و شرایط پیش آمده در کشور بیان کرد و گفت: وضعیت به گونه ای است که از توانمندی و ظرفیت جهاد دانشگاهی به خوبی استفاده نشده است. ولی ما باید کار گذشتگان خود را قدر بدانیم و احترام بگذاریم. همکاران با تجربه جهادی هم باید همراه مدیران امروز باشند تا بتواینم کارهای بزرگتری را در سطح کشور به نتیجه برسانیم.

دکتر طیبی با بیان اینکه در سطح واحدهای جهاد دانشگاهی، سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف متولی فعالیت در زمینه ی صنعت خودرو انتخاب شده است و مسئولیت پیگیری فعالیتهای آن به عهده ی مهندس حاجیلو می باشد، گفت: مباحث مربوط به صنعت خودرو به این سازمان واگذار شده است و انشاا… سعی خواهد شد این موضوع فقط در این سازمان نگه داشته نشود و از همه ی توان واحدهای جهاد دانشگاهی استفاده شود و در زمینه های دیگر که ۷یا ۸ حوزه ی اصلی فعالیت های کشور را شامل می شود و مسائل و مشکلات کشور در آن زمینه ها در حال بررسی است، دیگر واحدهای جهاد انشگاهی فعال شوند و نقش موثری ایفا کنند.

وی، مباحث مربوط به حوزه ی اتوماسیون، برنامه ریزی در حوزه کشاورزی، کشت گلخانه ای و مزارع مدرن را از دیگر زمینه هایی ذکر کرد و افزود: جهاد دانشگاهی، به خصوص جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با توجه به تجربیات خوبی که دارد، می تواند نقش پر رنگ تری در جهت رفع مکشلات و موانع موجود در این حوزه ها داشته باشد.

در ادامه ی این مراسم، مهندس حاجیلو گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای سازمان در دوران ریاست خود ارایه کرد.

تقویت ارتباط با صنعت به خصوص صنایع دفاعی کشور، صنعت نفت و مباحث مربوط به فعالیتهای این سازمان در زمینه ی سیستم لوله مغزی سیار، سیستم های میترینگ که قراردادی نیز در این زمینه طی ماه گذشته منعقد شده است، تقویت ارتباط با صنعت ریلی، ساماندهی مجدد مراکز و گروه ها از جمله ی فعالیتهایی بود که مهندس حاجیلو به آن اشاره کرد.
مهندس حاجیلو از تبدیل مرکز هوافضای سازمان به یک مرکز دانش بنیان، ارتقاء کیفیت فعالیت گروه های پژوهشی و کسب چند رتبه برتر از دفترمرکزی جهاد دانشگاهی، احیای پژوهشکده توسعه تکنولوژی، ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های آموزشی، توسعه آزمایشگاه های این سازمان که بیش از یک ونیم میلیارد تومان در آن سرمایه گذاری شده است، جوانگرایی، محصول گرایی در سازمان که بنا به گزارش ایشان، از یک محصول در ابتدای ریاست ایشان به ۱۰ محصول در سالجاری رسیده است، تقویت ارتباط با گروه ها ی دانشجویی و انعقاد تفاهم نامه همکاری در حوزه های پژوهشی و آموزشی با دانشگاه صنعتی شریف و احیای صندوق وام سازمان جهاد شریف را به عنوان بخشی دیگر از دستاوردهای ۴ ساله گذشته نام برد.

در ادامه مراسم تودیع و معارفه و همچنین مراسم گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی که دوشنبه ۱۵ بهمن ماه در سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف برگزار شد، دکتر آخوندی سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، با تبریک ایام ا… دهه فجر و تقدیر و تشکر از حضور آقای دکتر طیبی در این مراسم و تقدیر از زحمات آقای مهندس حاجیلو گفت: با کمک همه ی همکاران، در جهت ارتقاء کیفی و کمی فعالیت های سازمان جهاد دانشگاهی شریف تلاش خواهیم کرد تا آنرا به جایگاهی که قرار داشته است و حتی فراتر از آن برسانیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که هم اکنون به دلایل مختلف منطقه ای و جهانی به وجود آمده است، گفت: مسیر فعالیت های ما برای رسیدن به قله ی موفقیت دارای پستی و بلندی هایی است، که انشاالله با همراهی همه ی کسانی که دلسوز سازمان ما، جهاد دانشگاهی و کشورمان هستند، این موانع را پشست سر بگذاریم تا شرمنده آقا امام زمان(عج) و ملت بزرگ ایران و جهادگران زحمتکش نشویم.

در این مراسم از آقایان مهندس کوروس حمزه، قربانعلی مهاجر و محمود قربانی به عنوان جهادگران بازنشسته تقدیر شد و همچنین با یادی از زحمات همکار درگذشته این سازمان مرحوم کامران کیوانی نژاد که در شهریور ماه سالجاری و همزمان با بازنشستگی به رحمت خدا رفتند، تقدیر شد.

گفتنی است، اجرای موسیقی زنده، برگزاری چند مسابقه حضوری، تقدیر از برندگان مسابقه ایده های آموزشی و … بخشی دیگر از برنامه های مراسم تودیع و معارفه و همچنین مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر بود.دکتر طیبی در مراسم تکریم رییس پیشین و معارفه سرپرست جهاددانشگاهی صنعتی شریف مطرح کرد: جهاددانشگاهی بنیانگذار دفاع دانش بنیان در کشور

دکتر طیبی در مراسم تکریم رییس پیشین و معارفه سرپرست جهاددانشگاهی صنعتی شریف مطرح کرد: جهاددانشگاهی بنیانگذار دفاع دانش بنیان در کشور

دکتر طیبی در مراسم تکریم رییس پیشین و معارفه سرپرست جهاددانشگاهی صنعتی شریف مطرح کرد: جهاددانشگاهی بنیانگذار دفاع دانش بنیان در کشور

دکتر طیبی در مراسم تکریم رییس پیشین و معارفه سرپرست جهاددانشگاهی صنعتی شریف مطرح کرد: جهاددانشگاهی بنیانگذار دفاع دانش بنیان در کشور دکتر طیبی در مراسم تکریم رییس پیشین و معارفه سرپرست جهاددانشگاهی صنعتی شریف مطرح کرد: جهاددانشگاهی بنیانگذار دفاع دانش بنیان در کشور