جهاد دانشگاهی صنعتی شريف برگزار می‌كند: جشنواره فرهنگی «اولين دانشگاه – آخرين پيامبر»

  1. اخبـار
  2. اخبار سازمان
  3. جهاد دانشگاهی صنعتی شريف برگزار می‌كند: جشنواره فرهنگی «اولين دانشگاه – آخرين پيامبر»

جشنواره فرهنگی «اولين دانشگاه – آخرين پيامبر» با شركت دانشگاهيان دانشگاه صنعتی شريف برگزار می‌شود.

به گزارش سرويس صنفی فرهنگی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بهزاد رشيدی دبير جشنواره با اعلام اين خبر گفت: اين جشنواره با هدف ترويج سيره عملي پيامبر اعظم (ص) در سطوح مختلف برگزار مي‌شود.

وي كشف دانشگاهيان مستعد و حمايت از آنان به طرق مختلف، ارتقای فرهنگ سازمانی و ايجاد نشاط فرهنگی و جو مذهبی در فضای دانشگاه و جهاددانشگاهی صنعتی شريف و همچنين ايجاد ارتباط و تعامل مثبت بين كاركنان، اعضای هيات علمي و دانشجويان را از ديگر مهمترين اهداف اين جشنواره عنوان كرد.

رشيدی با اشاره به چگونگی برگزاری اين جشنواره اظهار داشت: شركت كنندگان در جشنواره فرهنگی «اولين دانشگاه – آخرين پيامبر» در چهار رشته كتابخوانی، ادبيات، حديث و هنر رقابت می‌كنند.

وي با تشريح رشته‌های مختلف جشنواره گفت: در رشته كتابخوانی با توجه به مقاطع تحصيلی شركت كنندگان، 3 كتاب، «سيره پيامبر اكرم (ص)» نوشته حجت الاسلام قرائتی براي افراد تا مقطع فوق ديپلم»، كتاب «محمد پيامبری برای هميشه» نوشته دكتر رحيم پور ازغدی برای افراد از مقطع فوق ديپلم تا ليسانس، كتاب «سيره فردی نبوی» نوشته دكتر مصطفی دلشاد تهرانی برای افراد بالای مقطع ليسانس» در نظر گرفته شده است.

دبير جشنواره افزود: تمامی اين كتاب‌ها از طريق دفاتر جشنواره واقع در روابط عمومی دانشگاه صنعتی شريف، روابط عمومی جهاد دانشگاهی صنعتی شريف، دفتر معاونت فرهنگی در دانشگاه صنعتی شريف، دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دادنشگاه صنعتی شريف و دفتر فرهنگی مركز آموزش علمی – كاربردی جهاد شريف با تخفيف 60 درصد در اختيار شركت كنندگان قرار خواهد گرفت.

مدير روابط عمومی جهاد دانشگاهی صنعتی شريف گفت: علاقه مندان به شركت در رشته ادبيات نيز مي‌توانند شعر، سروده، داستان كوتاه و قطعه ادبی خود را با محور قرار دادن يكی از ابعاد وجودی يا ويژگي‌های شخصيتی پيامبر اكرم (ص) و حداكثر تا دو اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال نمايند.

وي درباره چگونگی شركت در بخش حديث جشنواره اظهار داشت: هر شركت كننده بايد 40 حديث بر اساس محورهای انتخاب شده برای اين رشته از كتابهای معتبر حديثی انتخاب و بر روی كاغذهای A4 يك رو نوشته يا تايپ كرده و برای دبيرخانه جشنواره ارسال نمايد.

رشيدی محورهای انتخاب حديث را «رابطه استاد و دانشجو»، «تعاملات اجتماعی و خانوادگی» و «كار و خدمت» عنوان كرد و افزود: تناسب احاديث با محورهای انتخاب، تنوع محتوايی احاديث، استفاده از همه محورهای انتخاب احاديث، درستی متن عربی و ترجمه فارسی و ذكر منبع و رعايت دقت و نظم در نگارش احاديث از جمله معيارهای ارزيابی آثار ارسالی است.

دبير جشنواره فرهنگی «اولين دانشگاه – آخرين پيامبر»، گفت: كارمندان، دانشجويان و اعضاي هيات علمي دانشگاه و جهاددانشگاهی صنعتی شريف علاوه بر شركت در اين سه رشته مي‌توانند با تهيه فرم شركت در بخش هنر (خط و نقاشي و …) حداكثر تا دو اثر خود را در اين بخش به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.

وي افزود: پس از بررسی آثار از سوی كارشناسان و داوران،‌ به طور جداگانه در هر رشته چند اثر برگزيده انتخاب و به برگزيدگان اول در هر يك از رشته‌ها يك سكه بهار آزادی، برگزيدگان رتبه دوم يك سكه نيم بهار آزادی،‌به برگزيدگان رتبه سوم در رشته‌های كتابخوانی،‌هنر و ادبيات يك ربع سكه بهار آزادی و به برگزيدگان رتبه‌های چهار و پنجم در رشته كتابخوانی نيز هر كدام يك ربع سكه بهار آزادی اهدا مي‌شود و علاوه بر آنان، به 3 نفر از شركت كنندگان كه در مجموع اين چهار رشته بالاترين امتياز را كسب كرده باشند جوايز ويژه‌ای شامل كمك هزينه سفر عمره اهدا خواهد شد.

وي مهلت ارسال آثار و پاسخ‌های بخش‌های مختلف را تا پايان ارديبهشت ماه 86 اعلام كرد و افزود: مراسم اختتاميه اين جشنواره در خرداد ماه 86 با حضور روسای دانشگاه و جهاد دانشگاهی، مسوولان سازمانهای حامی، مسوولان جشنواره، برگزيدگان و ساير اعضای دانشگاه و جهاددانشگاهی صنعتی شريف و دانشجويان در دانشگاه صنعتی شريف برگزار می‌شود.

منبع خبر ایسنا