رییس پژوهشکده توسعه تکنولوژی جهاددانشگاهی اظهار کرد: تمرکز بر توسعه فناوری‌های حوزه آب و آبیاری تحت فشار/برای حل مسائل کشور بازخوانی اهداف مدیریت جهادی ضروری است

  1. اخبـار
  2. اخبار سازمان
  3. رییس پژوهشکده توسعه تکنولوژی جهاددانشگاهی اظهار کرد: تمرکز بر توسعه فناوری‌های حوزه آب و آبیاری تحت فشار/برای حل مسائل کشور بازخوانی اهداف مدیریت جهادی ضروری است
اخبار سازمان
QR Code
رییس پژوهشکده توسعه تکنولوژی جهاددانشگاهی اظهار کرد: تمرکز بر توسعه فناوری‌های حوزه آب و آبیاری تحت فشار/برای حل مسائل کشور بازخوانی اهداف مدیریت جهادی ضروری است

 

دکتر سید مجمد طباطبایی رئیس پژوهشکده توسعه تکنولوژی در مصاحبه ای که در آستانه چهل ‌و یکمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی و با هدف اطلاع رسانی فعالیت‌های این پژوهشکده با ایشان انجام شد، با اشاره به خوداتکایی به عنوان ویژگی بارز این نهاد، کمک به توسعه نوآوری و خودکفایی در صنایع مختلف را از جمله وظایف جهاددانشگاهی برشمرد و اظهار داشت: در راستای این وظیفه، دستیابی به فناوری‌های نوین و بومی سازی و توسعه آن در سطح کشور به عنوان مهم‌ترین هدف این پژوهشکده در الویت برنامه های ما قرار دارد.

دکتر طباطبایی، توسعه فناوری‌ در حوزه ی آب و آبیاری تحت فشار، محیط زیست، اکولوژی صنعتی، فعالیت در زمینه ی توسعه صنعت خودرو و قطعات آن با بهره گیری از تکنولوژی های جدید، طراحی، ساخت و تولید تجهیزات صنعت نفت با تکنولوژی سطح بالا را بخشی از فعالیتهای پژوهشکده توسعه تکنولوژی برشمرد.

رئیس پژوهشکده توسعه تکنولوژی، اجرای برنامه های آموزشی و پژوهشی در حوزه تحصیلات تکمیلی، دکترا و پسادکترا را بخشی دیگر از فعالیتهای این پژوهشکده برای پاسخ به نیاز کشور در این حوزه ها ذکر کرد.

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی با اشاره به نقش این نهاد و واحدهای زیرمجموعه آن برای نقش آفرینی در سطح جامعه گفت: گسترش جهاددانشگاهی و واحدهای آن در سراسر کشور نقطه قوت این نهاد علمی است و البته وجه تمایز آن با دیگر نهادهای پژوهشی، آموزشی و فرهنگی در کشور نیز هست. همچنین ترکیب فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی و فرهنگی در جهاد یکی از وجوه تمایز اصلی فعالیت در این نهاد با سایر دستگاه‌های دولتی است. این ظرفیت می‌تواند در مأموریت کلان ملی به کار رود. به نظر من جهاد دانشگاهی می‌تواند در تعامل با مسئولان برای یافتن راه حل مشکلات و ارائه راهکارها و ورود به حل مشکل نقش آفرینی کند و مأموریت کلان ملی هم بپذیرد. این کار نافی استقلال جهاد نیست. جهاد می‌تواند به تشخیص خود در بسیاری از پروژه‌ها ورود کند. برای این کار سازماندهی و بازخوانی اهداف جهاد پس از 40 سال فعالیت جهادی، اصلی ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تهیه پیوست فرهنگی برای طرح ها و فعالیت های جهاددانشگاهی، اظهار داشت: جهادگران دانشگاهی بر این باورند که موتور محرک و اساس هر کاری جهت‌گیری آن است. اگر فعالیتی بار فرهنگی نداشته باشد یا به نتیجه نمی‌رسد، یا نتیجه ی آن قابل توجه نخواهد بود.

دکتر طباطبایی با تاکید بر تقویت و توسعه فرهنگ و روحیه ی جهادی  افزود: با دانش مدیریت، در کنار ایمان، توکل، عشق، همدلی، خودباوری، پشتکار، تخصص، آموزش، تحمل، کار گروهی، میدان دادن به جوانان، از امکانات موجود می توان بیشترین بازده و بهره‌وری را به دست آورد و با داشتن این ویژگی ها، اکثر مشکلات قابل حل است. این روحیه با تحسین و تشویق رد می کند و حفظ روحیه، باور، نظارت و آموزش مستمر می‌طلبد. ما باید این روحیه و روش فعالیت و تلاش را حفظ کنیم.