كتاب «حل مسئله و برنامه‌نویسی با زبان ++C» منتشر شد

  1. اخبـار
  2. اخبار سازمان
  3. كتاب «حل مسئله و برنامه‌نویسی با زبان ++C» منتشر شد
اخبار سازمان
QR Code
كتاب «حل مسئله و برنامه‌نویسی با زبان ++C» منتشر شد

 كتاب «حل مسئله و برنامه‌نویسی با زبان ++C» توسط انتشارات سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف منتشر شد.

این کتاب با هدف فراهم ­آوردن مجموعه‌ای مدون در زمینه تکنیک‌های حل مسائل محاسباتی و برنامه‌سازی به نگارش در آمده است و دو هدف مهم را دنبال می‌کند. اول اینکه دانشجویان رشته‌های مهندسی را با تکنیک‌های حل مسئله آشنا سازد و رویکردهای جدیدی را در حل مسائل پیچیده مهندسی مطرح نماید که این امر هدف اصلی از این کتاب به شمار می‌آید. دوم اینکه خواننده با مفاهیم، قالب‌ها، دستورات و نحوه برنامه‌نویسی با زبان ++C آشنا شود.

در نگارش کتاب «حل مسئله و برنامه‌نویسی با زبان ++C» سعی شده است از بیانی ساده و قابل‌فهم جهت ارائه مطالب استفاده شود و حتی‌الامکان از مثال‌ها و نمونه‌های ملموس مهندسی استفاده گردد تا مطالب برای دانشجویان ملموس‌تر بوده و بتوانند به‌راحتی با آن ارتباط برقرار نمایند.

مطالب این كتاب به‌صورت گام‌به‌گام و در ساده‌ترین شکل ارائه شده است تا بتواند در راستای افزایش توانمندی حل مسئله و برنامه‌سازی و برنامه‌نویسی مفید واقع شود.

کتاب «حل مسئله و برنامه‌نویسی با زبان ++C» مشتمل بر 11 فصل است که مولفین در اولین فصل آن به بررسی موضوع حل مسئله و برنامه‌نویسی با ذکر پیشینه زبان ++C پرداخته اند.

دستورات پایه و شرطی، موضوع دومین فصل کتاب می‌باشد که شامل مطالبی با عناوین متغیرها و عبارات، شرایط نام‌گذاری متغیرها، انواع داده – نوع‌ها در زبان ++C، داده و نوع‌های داده (Data Types)، عبارات ریاضی، اولویت عملگرها، تبدیل صریح و ضمنی نوع داده‌ها، توابع کتابخانه‌ای، جزئیات نوع‌های داده در ++C، نوع‌های داده صحیح (Integral Type)، نوع داده کاراکتر (Char Type) و نوع داده اعشاری (Float Type) است.

 مولفین در سومین فصل کتاب با عنوان حلقه‌های تکرار به موضوعات دستور while، حلقه‌های تودرتو، حلقه‌های کنترل‌شده با یک رخداد، مثال‌های بیشتر، جدول، جداول دوبعدی، دستور for، پرداخته‌اند.

 در فصل چهارم نیز با عنوان تابع مطالب مربوط به مفهوم تابع، روش طراحی بالا به پایین، توابع ریاضی، ترکیب توابع، تعریف تابع جدید، روش صحیح نوشتن تابع، ترکیب توابع، تابع با مقدار خروجی بولین، محل صحیح تعریف تابع، جریان اجرای برنامه، محدوده پارامترها، پشته (استک) اجرای تابع، تعریف یک کتابخانه جدید و پارامترها بررسی شده است.

در فصل پنجم تا یازدهم کتاب، شرح مطالبی با عناوین آرایه‌های یک بعدی، توابع خودفراخوان (بازگشتی)، مباحث تکمیلی، آرایه‌های چندبعدی، فایل‌ها، کلاس و شیء‌گرایی و اشاره‌گرها آمده است.

کتاب «حل مسئله و برنامه‌نویسی با زبان ++C» تالیف علی کمندی، علی معینی و علی ‌محمد پورپاک از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران در 1000 نسخه و 363 صفحه، با قیمت 120 هزار تومان از سوی انتشارات سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف منتشر شده است. علاقمندان برای خرید به سایت فروشگاه کتاب شانزده به آدرس 16book.ir مراجعه نمایند.