تیم‌های شرکت‌کننده در مناظرات دانشجویی افزایش ۱۵۰ درصدی داشتند

  1. اخبـار
  2. اخبار سازمان
  3. تیم‌های شرکت‌کننده در مناظرات دانشجویی افزایش ۱۵۰ درصدی داشتند
اخبار سازمان
QR Code
تیم‌های شرکت‌کننده در مناظرات دانشجویی افزایش ۱۵۰ درصدی داشتند

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گفت: شاهد تغییرات کمی و کیفی گسترده‌ای در دوازدهمین دوره مسابقات و مناظرات دانشجویی بودیم، به‌طوری‌ که تعداد تیم‌های شرکت‌کننده از ۳۸۷ تیم در دوره گذشته به ۱۰۰۰ تیم رسید که نشان از افزایش ۱۵۰ درصدی تیم‌های شرکت‌کننده دارد.

رضا فریدزاده رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تغییرات در شکل برگزاری مناظرات دانشجویی اظهار کرد: امسال با تمهیداتی که در جهاددانشگاهی در نظر گرفته شده، شاهد تغییرات کمی و کیفی گسترده‌ای در دوازدهمین دوره مسابقات و مناظرات دانشجویی بودیم، به‌طوری‌که تعداد تیم‌های شرکت‌کننده از ۳۸۷ تیم در دوره گذشته به هزار تیم رسید که نشان از افزایش ۱۵۰ درصدی تیم‌های شرکت‌کننده دارد.

رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی بیان کرد: این مسابقات با حضور ۴۵ واحدهای دانشگاهی در مرحله اول و سطح استانی در آبان ماه آغاز شد و تا پایان اسفند ماه این دوره از مسابقات به پایان خواهد رسید از این ۴۵ واحد ۴۰ واحد مربوط به جهاددانشگاهی و ۵ واحد نیز از دانشگاه‌های مانند دانشگاه امام صادق و دانشگاه علمی کاربردی بودند که از جهاددانشگاهی درخواست برگزاری مناظره دانشجویی را دادند.

وی افزود: در مرحله استانی بیش از هزار استاد داوری این مسابقات را برعهده دارند، مناظرات دانشجویی به شکل دو گروه موافق و مخالف برگزار می‌شود و سه نفر از اعضای هییت علمی هر مسابقه را داوری می‌کنند.

فریدزاده ادامه داد: سال آینده مرحله کشوری این مسابقات در دهه سوم اردیبهشت ماه با حضور ۶۰ تیم در تهران برگزار می‌شود که رویدادی بزرگ و فاخر فرهنگی است که در تاریخ دانشگاه‌ها بی سابقه خواهد بود.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی بیان کرد: امسال برای اولین در کلیه ۴۵ مجموعه دانشگاهی شورای علمی خاص آن استان یا دانشگاه با حضور مسئولان و اعضای هییت علمی به‌صورت نوآورانه برگزار شد و استفاده از هییت علمی دانشگاه مورد استقبال قرار گرفت.

وی ادامه داد: امسال با طرح عنوانی به نام گزاره‌های طلایی که به‌صورت ویژه موضوعات روز اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را بررسی می‌شود، به سمت گزارهای مسئله‌محور حرکت کردیم تا دید بخش آموزشی و آکادمی را نسبت به مسائل مهم بررسی کنیم. انشالا خروجی این گزارهای طلایی را در قالب کتابچه برای مسئولان مربوطه ارسال خواهیم کرد تا نگاه دانشجویان را در این موضوع داشته باشند.