آرم جهاددتنشگاهی

 

به گزارش ایسنا، وزارت نفت اعلام کرد: بهره‎ مندی از ظرفیت‎ های داخلی کشور از الزاماتی است که در سیاست‎ های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته و وزارت نفت هم با درک این ضرورت، سلسله اقدام‎ هایی را در دستور کار قرار داده است که از جمله آن می‎ توان به تلاش برای فعالسازی امکانات و منابع مالی و سرمایه ‎های انسانی و علمی کشور و حرکت در مسیر فعالیت ‎های دانش‎ بنیان اشاره کرد؛ تداوم و تقویت همکاری با جهاد دانشگاهی نیز از مصادیق این تلاش است.

بر اساس اعلام مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، تاکنون تنها از سوی این شرکت، قرارداد ٣٥ پروژه پژوهشی به ارزش ٢٤٠ میلیارد ریال و ٤٨,٣ میلیون دلار با جهاد دانشگاهی امضا شده و بیش از ٧٠ درصد مراحل مطالعاتی و اجرایی این پروژه ‎ها پایان یافته است. ظرفیت ‎های جهاد دانشگاهی به عنوان مجموعه ‎ای توانمند در داخل کشور به قدری حائز اهمیت است که مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اواسط سال گذشته از مجتمع تحقیقاتی و ساخت صنعتی شهدای جهاد دانشگاهی بازدید کرد تا از نزدیک در جریان فرایندهای کاری این مجتمع قرار گیرد. علی کاردر پس از بازدید از مرکز ساخت ماشین‎ های الکتریکی، پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی، یا رد مونتاژ دکل‎های حفاری و بازوهای بارگیری نفت و مرکز ساخت مبدل ‎های الکتریکی در این مجتمع تحقیقاتی، جهاد دانشگاهی را حلقه واسط صنعت و دانشگاه عنوان کرد و گفت: با توجه به زبان مشترک فیمابین، امکان گسترش و همکاری‌های میان این مجموعه با شرکت ملی نفت ایران با شتاب بیشتر وجود دارد.

… سفارش ساخت پکیج نمک زدایی نفت و لوله مغزی سیار        

“طراحی، مدلسازی و ساخت پکیج نمک زدایی نفت خام به روش الکترواستاتیک” و تولید “رشته لوله مغزی سیار به تعداد سه کویل” از جمله پروژه ‎هایی است که به ترتیب با سفارش شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران، در دستور کار جهاد دانشگاهی قرار دارد. در پروژه‎ هایی از این دست که با منابع مالی خارج از شرکت ملی نفت ایران و با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرا می ‎شود، مشروط بر آنکه اولاً محصول پروژه مورد نیاز شرکت ملی نفت ایران باشد و مطابق با مشخصات فنی و استانداردهای قابل پذیرش در زمان تحویل تولید شود و همچنین محصول پروژه با استانداردهای رایج صنعت نفت مطابق باشد، توسط شرکت ملی نفت ایران به قیمت روز خریداری می ‎شود.  

طراحی و ساخت دستگاه لوله مغزی سیار نیز مطابق با استانداردهای شرکت ملی حفاری ایران با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف انجام شده است؛ این دستگاه طی چندین مرحله آزمون میدانی موفق به اخذ تائیدیه معاونت فنی و اداره لوله مغزی سیار شرکت ملی حفاری ایران شده و جهاد دانشگاهی پس از تحویل قطعی دستگاه و کتابچه ‎های دانش فنی به شرکت ملی حفاری ایران، آمادگی خود را جهت ساخت دستگاه لوله مغزی سیار به عنوان یکی از تجهیزات مدرن و راهبردی صنعت حفاری کشور اعلام کرده است.  

بهره ‎مندی از خدمات مشاوره ‎ای و کارشناسی جهاد دانشگاهی

مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران از خدمات مشاوره ‎ای و کارشناسی (MC) جهاد دانشگاهی در زمینه جذب و بکارگیری اساتید دانشگاهی، کارشناسان و متخصصان زبده در قالب ٢ قرارداد مجزا و با هدف نظارت کمی و کیفی بر حسن اجرای طرح ‎های پژوهشی و قراردادها ی میدان محور با دانشگاه ‎های کشور استفاده می‎ کند. در این زمینه در نظر است از خدمات مشاوره ‎ای متخصصان امر داخل و خارج کشور در خصوص غربالگری و بکارگیری روش های ازدیاد برداشت فناورانه استفاده شود. …

متن کامل خبر در لینک زیر:

منبع خبر ایسنا

 

نظرات