توسعه کسب‌وکار شامل کلیه برنامه‌ریزی‌ها، استراتژی‌ها، فرآیندها و اقداماتی است که در راستای ایجاد و پیاده‌سازی فرصت‌های رشد یک شرکت ضرروی هستند. هدف از توسعه و بهبود کسب‌وکار، خلق ارزش بلندمدت و پایدار برای یک کسب‌وکار و مشتریان آن است.

توسعه کسب‌وکاریکی از اولین و مهم‏ترین گام‏ها برای تجاری‏‏سازی و راه‏اندازی کسب و کار موفق، تهیه مدل کسب و کار آن می‏باشد. هدف از تهیه این مدل ایجاد چشم‏اندازی وسیع برای صاحب ایده / محصول قبل از شروع فرایند  تجاری‏سازی است. تهیه این مدل ضمن شفاف‏سازی کسب و کار پیش رو، سبب همسویی کارکنان کلیدی شده و به ارزیابی سرمایه‏گذاران کمک می‏نماید. این مدل ساختار زنجیره ارزش را هم معرفی می‌‏نماید.

با توجه به گستردگی و تنوع بازار در دنیای امروز، هم شرکت‌های نوپا در هر مرحله‏‌ای از رشد و هم سازمان‌های قدیمی، برای توسعه و دستیابی به پیشرفت همسو با بازار، به مشاوره و برنامه‌ریزی با بهره‌گیری از توان فنی و تخصصی تیم‌های مشاور در حوزه کسب‌وکار نیاز دارند.