همکاری‌های مشترک جهاددانشگاهی و ایران‌خودرو توسعه می‌یابد/ تاکید به بهره‌مندی از ظرفیت‌های فناورانه این نهاد

  1. اخبـار
  2. همکاری‌های مشترک جهاددانشگاهی و ایران‌خودرو توسعه می‌یابد/ تاکید به بهره‌مندی از ظرفیت‌های فناورانه این نهاد

در نشست مشترک معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی و مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو بر توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه طراحی و تولید محصولات موردنیاز ایران‌خودرو با بهره‌مندی از ظرفیت‌های فناورانه جهاددانشگاهی با تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت و توانمندی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف اتفاق نظر حاصل شد.               

دکتر حسن فارسی در نشست با دکتر علیمردان عظیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به همکاری‌های دو مجموعه، اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که درگذشته میان جهاددانشگاهی و گروه صنعتی ایران‌خودرو منعقد و همچنین کارگروهی که ذیل این تفاهم‌نامه تشکیل‌شده است، فعالیت‌های مشترکی در واحدهای جهاد دانشگاهی به‌ویژه سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف انجام ‌شده و قراردادهایی در این زمینه منعقد شده است. 

وی افزود: خوشبختانه پروژه‌های مشترک میان دو مجموعه موفقیت‌آمیز بوده است و اکنون لازم است محورهایی از تفاهم‌نامه، با توجه به ظرفیت‌های گسترده‌ای که در واحدهای مختلف جهاددانشگاهی خصوصا سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف در حوزه‌های فنی و مهندسی، آموزشی و فرهنگی و رسانه‌ای وجود دارد به‌روز و مجددا به امضای طرفین برسد.

فارسی تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت‌های متعددی در جهاد دانشگاهی در زمینه طراحی و تولید موتور خودروهای برقی و اتوبوس‌های شهری، طراحی‌های فنی و مهندسی، آموزش‌های مهارتی و همچنین ظرفیت‌های رسانه‌ای و افکارسنجی وجود دارد که آماده همکاری با گروه صنعتی ایران‌خودرو هستیم.

بر اساس این گزارش، دکتر علیمردان عظیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در این نشست با اشاره به‌ضرورت توسعه همکاری‌های مشترک دو مجموعه، اظهار کرد: لازم است بررسی شود و درصورتی‌که تفاهم‌نامه میان دو مجموعه ظرفیت توسعه دارد، حتما به‌روز شود و تفاهم‌نامه جدید با رویکرد توسعه همکاری‌ها منعقد شود. رویکرد ایران‌خودرو نیز تنها امضای تفاهم‌نامه نیست، بلکه هدف حمایت از تولید داخل است و اگر مجموعه‌های دانشی مانند جهاددانشگاهی ظرفیت و توانمندی برای طراحی و تولید قطعات و محصولات مورد نیاز ایران‌خودرو در اختیاردارند، به‌هیچ‌وجه نباید خرید خارجی انجام شود و این رویکرد امروز شرکت است.

وی افزود: پس از به‌روز شدن تفاهم‌نامه میان دو مجموعه نیز لازم است جلسات منظمی با حضور نماینده‌های دو مجموعه تشکیل شود و جهاددانشگاهی نیز بر اساس لیست فعالیت‌های پژوهشی مورد نیاز ایران‌خودرو در هر زمینه‌ای که توانمندی دارد اعلام آمادگی کند و شرکت نیز آماده همکاری مشترک است.

صنعت باید به تحقیقات و دستاوردهای مجموعه‌های علمی کشور بها بدهد و گروه صنعتی ایران‌خودرو به این مهم اعتقاد دارد.
بر اساس این گزارش، دکتر محسن مردانی رییس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف و مهندس وحدانی مدیر پروژه یابی سازمان، گزارشی از پروژه های انجام شده در سازمان ارائه نمودند

 در این نشست گزارش روند پیشرفت پروژه‌های مشترک با حضور دکتر مهدی رادمنش، معاون تحقیقات، طراحی و توسعه محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز بررسی شد.

منابع خبر:

ایسنا: https://www.isna.ir/news/1402071811937

جهاددانشگاهی: https://acecr.ac.ir/fa/news/63119