افتتاح چهل و چهارمین شعبه سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در دانشگاه صنعتی شریف

  1. اخبـار
  2. افتتاح چهل و چهارمین شعبه سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در دانشگاه صنعتی شریف

چهل و چهارمین شعبه این سازمان در دانشگاه صنعتی شریف روز سه‌ شنبه، ۲۵ مهرماه با حضور دکتر تقوی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف، دکتر فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان، دکتر مردانی رییس سازمان جهاددانشگاهی و معاونان جهاددانشگاهی صنعتی شریف و دیگر دانشجویان این دانشگاه افتتاح شد.

دکتر مردانی، رییس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف در ابتدا ضمن توضیحاتی پیرامون تاسیس جهاددانشگاهی و برخی از مهم‌ترین دستاوردهای آن گفت: “راهیان دانشگاه” نمونه ای از برنامه های  فرهنگی این سازمان بوده است. معمولا بدنه جهاددانشگاهی از همان دانشجویان انتخاب می‌شدند و بسیاری از فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جهاددانشگاهی از همین فعالیت‌ها کار خود را شروع کردند.

وی افزود: جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با دانشگاه همکاری‌ها و مشارکت تنگاتنگی دارند. هدف ما این است که روی نقطه قوت جهاد متمرکز شویم و با همکاری و همراهی دانشجویان، یک هسته کاملی از آن شکل دهیم. همچنین هدف اولیه ما حفظ ارتباط با دانشگاه  و دانشجو هست که جذب نیروهای توانمند از این طریق اتفاق می‌افتد. امروزه پژوهشگران و کارشناسان بسیاری نیز در این فضا کار می‌کنند، از این رو یک شعبه سازمان دانشجویان در دانشگاه شریف تشکیل شده است.

در ادامه دکتر فریدزاده، ضمن تقدیر و تشکر و آرزوی موفقیت بیان کرد: آخرین برنامه ای که ما در دانشگاه صنعتی شریف داشتیم همکاری در تولید مستند میراث آلبرتا بود. بسیار خرسندم که با پیگیری‌های دکتر مردانی، در دانشگاه صنعتی شریف، شعبه سازمان دانشجویان افتتاح شد. زنجیره شعب ما با این چند شعبه تکمیل خواهد شد. فعالیت‌های ما در سازمان سلیقه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد. در بحث اردوها تمرکز ویژه‌ای داشتیم و امیدوارم با همکاری دانشگاه شریف، این موارد پیگیری شود.

فریدزاده ادامه داد: تحولات سیاسی و اجتماعی هیچ تاثیری بر فعالیت‌های متکثر سازمان علی‌الخصوص مناظرات دانشجویی نداشته و در کنارش مناظرات اساتید و نخبگان را شروع کردیم. امسال برنامه بسیار خوبی را در نظر گرفتیم و با همکاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی این مسیر را نیز آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: ما امسال بسته‌های فرهنگی اردویی تعریف کردیم. حوزه گردشگری مقاومت، بازدیدهای فناورانه، بازدیدهای کارآفرینانه و کسب و کارهای خانگی و… سبد اردویی جهاددانشگاهی را تشکیل می‌دهد‌ و پروژه‌ای را هم با معاونت علمی ریاست جمهوری در پیش داریم با عنوان “اردوهای استادمحور” که انشالله به زودی به مرحله عملیاتی خواهد رسید.  همچنین دبیرخانه شهدای دانشجو، مفاخر ایران اسلامی و دبیرخانه کارآفرینی نیز در سازمان فعالیت‌های مختلف و خوبی در آن حوزه‌ها تعریف شده است.

در ادامه جلسه دکتر مصطفی تقوی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف ضمن بیان این نکته که بنده همواره از جوانان مخصوصا صاحبان ایده حمایت می‌کنم گفت:‌ بنده بعد از جلساتی که با رئیس جهاددانشگاهی صنعتی شریف دیدار کردم، مهم ترین نکته‌ای که در این مساله وجود دارد این است که “قدرت نرم” موضوعی است که ما عملا و نظرا به آن کم پرداختیم.  در دانشگاه شریف افرادی مهارت و دانش لازم را کسب می‌کنند و بیرون از دانشگاه نیز کسب و کارهایی هستند که به این دانش نیاز دارند. ما تصمیم گرفتیم ایده تقویت دانشگاه و صنعت را مطرح کنیم، البته این ایده خام بود. باید به سمت “توسعه بنگاه‌های فناوری” برویم وگرنه این گره صنعت و دانشگاه حل نخواهدشد.  معاونت اجتماعی باید به ابعاد نرم و اجتماعی و هویتی آن دانشگاه توجه بیشتری کند. یکی از نیات بنگاه فناوری آن است که بتواند نیرو جذب کند و یک ارتباط متناسب و دقیقی بین دانشگاه و سازمان دانشجویان برقرار شود.  اگر ما بخواهیم فرهنگ ایرانی اسلامی را تقویت کنیم این فرهنگ جدا از فعالیت های پژوهشی و‌… نیست. لذا فعالیت های آموزشی، پژوهشی و… که انجام می‌دهیم با محوریت فرهنگ ایرانی اسلامی، این باید به تدریج اتفاق بیفتد  و در این مسیر، با سایر نهادها ذره ای احساس رقابت نمی‌کنیم، بلکه باید با هم افزایی نهادها بتوانیم فعالیت‌های اثرگذاری را برجای بگذراریم.

محمدی مدیر اجرایی سازمان دانشجویان شریف نیز در این جلسه ضمن تشکر از همراهی مسئولان جهاد صنعتی شریف در تاسیس این سازمان بیان کرد: ما در این سازمان سعی داریم بین اهداف جهاددانشگاهی صنعتی شریف و برنامه های دانشگاه همبستگی لازم را نیز ایجاد کنیم و حضور فعالانه دانشجویان در برنامه های متنوع که توسط سازمان دانشجویان برگزار می شود را تقویت نماییم.

در انتهای این نشست، دفتر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی شریف به عنوان چهل و چهارمین شعبه افتتاح شد.

 

افتتاح چهل و چهارمین شعبه سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در دانشگاه صنعتی شریف        افتتاح چهل و چهارمین شعبه سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در دانشگاه صنعتی شریف