آزمون تایید صلاحیت حرفه ای آبکاری برگزار می شود

  1. اخبـار
  2. اخبار سازمان
  3. آزمون تایید صلاحیت حرفه ای آبکاری برگزار می شود

مرکز مهارتهای پیشرفته سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف برگزار می کند:

آزمون تایید صلاحیت حرفه ای آبکاری

آزمون های تایید صلاحیت حرفه ای آبکاری در 3 سطح، با مجوز آموزش عالی آزاد، توسط مرکز آموزش مهارتهای پیشرفته جهاد دانشگاهی صنعتی شریف برگزار می شود.

مرکز آموزش مهارتهای پیشرفته سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف ، تاکنون بیش از 100 دوره ی آموزش حرفه ای آبکاری را با تکیه بر فناوری های نوین و مسایل زیست محیطی و ایمنی برگزار کرده است که با استقبال شاغلین این صنعت روبرو بوده است.

برای نخستین بار در کشور، در سال ۱۳۹۴ برگزاری این دوره ی آموزشی به صورت رسمی و آکادمیک، با تجهیز و راه اندازی کارگاه تخصصی پیشرفته مجهز به وان های متعدد آبکاری و رکتیفایر 600 آمپری و سایر تجهیزات و امکانات آموزشی در جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، آغاز شد.

آزمون آبکاری درجه ۳ (تکنسین آبکاری)، شامل 8 سرفصل (مبحث) مجزا بوده و پیشنیاز سطوح بالاتر محسوب می شود. فراگیران پس از کسب امتیاز قبولی و دریافت آموزش های لازم در این سطح، امکان شرکت در آزمون درجه 2 (کارشناس آبکاری) و درجه 1 (طراح و تحلیل گر آبکاری) را خواهند داشت.
هر کدام از مباحث زیر مجموعه آزمون ها طی دوره های آموزش عالی آزاد در قالب دوره های آموزشی ارائه می شود و برای تمامی دوره ها و آزمون، گواهینامه اعطا می گردد.

آبکاری در واقع یکی از روشهای پوشش دهی سطوح می باشد که در کلیه صنایع از جمله: خودروسازی، نظامی،پتروشیمی، مخابرات، پزشکی و … کاربرد فراوانی دارد.

در کشور، بیش از ۴ هزار کارگاه آبکاری وجود دارد که تعداد زیادی از آنها عموما بصورت سنتی و تجربی فعالیت می نمایند که اکثر این کارگاه ها از جمله صنایع آلاینده محسوب می شوند. ارتقای دانش تخصصی و آگاهی شاغلین در این کارگاه ها از مسایل زیست محیطی، منجر به بهبود کیفی و اقتصادی فعالیت ها و کاهش مخاطرات زیست محیطی این صنعت می گردد.

علاقه مندان و شاغلین در این صنف به منظور کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با دوره ها و آزمون های تایید صلاحیت حرفه ای و یا بهره مندی از خدمات تخصصی قابل ارائه آزمایشگاه آبکاری می توانند با مرکز آموزش مهارت های پیشرفته صنعتی شریف به شماره 66075085 و یا آدرس www.jdsl.ir تماس حاصل نمایند.