آزمون تایید صلاحیت حرفه ای آبکاری برگزار می شود

مرکز مهارتهای پیشرفته سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف برگزار می کند:

آزمون تایید صلاحیت حرفه ای آبکاری

آزمون های تایید صلاحیت حرفه ای آبکاری در 3 سطح، با مجوز آموزش عالی آزاد، توسط مرکز آموزش مهارتهای پیشرفته جهاد دانشگاهی صنعتی شریف برگزار می شود.

مرکز آموزش مهارتهای پیشرفته سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف ، تاکنون بیش از 100 دوره ی آموزش حرفه ای آبکاری را با تکیه بر فناوری های نوین و مسایل زیست محیطی و ایمنی برگزار کرده است که با استقبال شاغلین این صنعت روبرو بوده است.

برای نخستین بار در کشور، در سال ۱۳۹۴ برگزاری این دوره ی آموزشی به صورت رسمی و آکادمیک، با تجهیز و راه اندازی کارگاه تخصصی پیشرفته مجهز به وان های متعدد آبکاری و رکتیفایر 600 آمپری و سایر تجهیزات و امکانات آموزشی در جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، آغاز شد.

آزمون آبکاری درجه ۳ (تکنسین آبکاری)، شامل 8 سرفصل (مبحث) مجزا بوده و پیشنیاز سطوح بالاتر محسوب می شود. فراگیران پس از کسب امتیاز قبولی و دریافت آموزش های لازم در این سطح، امکان شرکت در آزمون درجه 2 (کارشناس آبکاری) و درجه 1 (طراح و تحلیل گر آبکاری) را خواهند داشت.
هر کدام از مباحث زیر مجموعه آزمون ها طی دوره های آموزش عالی آزاد در قالب دوره های آموزشی ارائه می شود و برای تمامی دوره ها و آزمون، گواهینامه اعطا می گردد.

آبکاری در واقع یکی از روشهای پوشش دهی سطوح می باشد که در کلیه صنایع از جمله: خودروسازی، نظامی،پتروشیمی، مخابرات، پزشکی و … کاربرد فراوانی دارد.

در کشور، بیش از ۴ هزار کارگاه آبکاری وجود دارد که تعداد زیادی از آنها عموما بصورت سنتی و تجربی فعالیت می نمایند که اکثر این کارگاه ها از جمله صنایع آلاینده محسوب می شوند. ارتقای دانش تخصصی و آگاهی شاغلین در این کارگاه ها از مسایل زیست محیطی، منجر به بهبود کیفی و اقتصادی فعالیت ها و کاهش مخاطرات زیست محیطی این صنعت می گردد.

علاقه مندان و شاغلین در این صنف به منظور کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با دوره ها و آزمون های تایید صلاحیت حرفه ای و یا بهره مندی از خدمات تخصصی قابل ارائه آزمایشگاه آبکاری می توانند با مرکز آموزش مهارت های پیشرفته صنعتی شریف به شماره 66075085 و یا آدرس www.jdsl.ir تماس حاصل نمایند.

نظرات