در آستانه چهلمین سال تاسیس جهاددانشگاهی انجام شد؛ راه اندازی آزمایشگاه های تخصصی خوردگی گاز ترش (H۲S) و پوشش سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف

  1. اخبـار
  2. اخبار آموزش تحصیلات تکمیلی پژوهش محور
  3. در آستانه چهلمین سال تاسیس جهاددانشگاهی انجام شد؛ راه اندازی آزمایشگاه های تخصصی خوردگی گاز ترش (H۲S) و پوشش سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف

آزمایشگاه های‌ خوردگی گاز ترش و پوشش گروه پژوهشی متالورژی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف ۱۱ مرداد راه اندازی شد.

 مراسم افتتاحیه این آزمایشگاه ها شنبه ۱۱ مردادماه با حضور دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی،  مهندس ولی الله روشن مدیرکل دفتر تخصصی علوم پایه و فنی مهندسی جهاددانشگاهی، دکتر علیرضا آخوندی رییس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، معاونان و مدیران این سازمان برگزار  شد.

 مهندس زینب ستاریان مدیر آزمایشگاه های متالورژی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف در این مراسم در رابطه با فعالیت این آزمایشگاه ها گفت: آزمایشگاه های خوردگی و پوشش با محوریت آزمون های خوردگی در محیط گاز ترش، به‌ عنوان آزمایشگاه‌های مرجع در حوزه‌ی مهندسی سطح، با اخذ تاییدیه از مراکز ذیصلاح، قادر است ضمن ارائه خدمات آزمایشگاهی آزمون های خوردگی HIC و SSC کششی و خمشی و دیگر آزمون های خوردگی با به کار بردن تجهیزات پیشرفته، و بهره‌گیری از کارشناسان مجرب جهت اجرای طرح های پژوهشی در زمینه‌های علل خوردگی و ارائه روشهای پیشگیری از خوردگی، انتخاب پوشش و انتخاب مواد مناسب آبکاری فعالیت نماید.

 وی در ادامه افزود: این خدمات قابل ارائه به صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، خودروسازی و حمل و نقل، نیروگاهی، آهن و فولاد و … در سرتاسر کشور می باشد.

لازم به ذکر است که سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف دارای ۷ آزمایشگاه تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه متالورژی (آنالیز شیمیایی، خواص مکانیکی، بررسی‌های میکروسکوپی نوری و الکترونی، آزمون‌های پرتابل و مترولوژی) دارای گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵، تاییدیه از شرکت‌های نفت و گاز، خودروسازی و … می‌باشد.