دکتر مردانی در مصاحبه با پایکاه خبری جوان خودرو اظهار داشتند: شركت های فناور و دانش‌بنیان، آماده همكاری با خودروسازان

  1. اخبـار
  2. دکتر مردانی در مصاحبه با پایکاه خبری جوان خودرو اظهار داشتند: شركت های فناور و دانش‌بنیان، آماده همكاری با خودروسازان

رییس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، با اشاره به برگزاری همایش ظرفیت‌های همکاری شرکت‌ها و نهادهای دانش بنیان و گروه صنعتی ایران خودرو، گفت: اگر خودروسازان قصد تقویت و توسعه خودروسازی را دارند، باید به سمت برنامه ریزی بلند مدت و همكاری با شركت ها و نهادهای دانش بنیان، گام بردارند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محسن مردانی افزود: خودروسازان داخلی در حوزه بومی سازی و ساخت داخل توفیقاتی را حاصل کرده اند و در حوزه طراحی و تولید محصول با فناوری بالا و تكنولوژی های جدید، نیاز به استفاده بیشتر از ظرفیت بخش‌های دانش بنیان کشور دارند.

وی با بیان این‌كه افزایش ساختار فیزیكی و اداری شركت های خودروساز منجر به كارایی بیشتر نخواهد شد، عنوان كرد: اگر خودروسازان قصد توسعه و تنوع در محصول را دارند، بهتر است با توجه به توانمندی و ارتباط بخش های دانش بنیان با دیگر صنایع، از ظرفیت های نهادهای فناور مانند جهاد دانشگاهی و از دانش سایر صنایع، در راستای ارتقا كیفی تولیدات خود استفاده بیشتری كنند.

رییس سازمان جهاددانشگاه صنعتی شریف، اظهار كرد: با توجه به نگرش مثبت مدیران طرفین، ارتباط خوبی میان ایران خودرو و جهاد دانشگاهی در قالب یک تفاهم نامه صورت گرفته است، اما برای دستیابی به نتایج بهتر، ارتباطات باید مستمر و مداوم باشد.

وی با بیان این‌كه ریسك پذیری و اعتماد، لازمه همكاری با شركت های دانش بنیان است، افزود: شركت های فناور و دانش‌بنیان، آماده همكاری با خودروسازان هستند، خودروساز نیز نیازهای خود را در حوزه های مختلف ارایه كند و این ارتباط متقابل در صورتی محقق خواهد شد كه اعتماد، ریسك پذیری و زمان، مدنظر خودروسازان قرار گیرد.

مردانی با بیان این‌كه برگزاری این همایش برای ایران خودرو نتیجه مثبت خواهد داشت، خاطرنشان كرد: ارتباط با نهادها و شركت های معتبر دانش بنیان، دریافت ایده و فکرهای جدید در جهت رفع نیازهای ایران خودرو، بخشی از نتایج مفید این همایش برای صنعت خودروسازی خواهد بود.

وی با اشاره به این‌كه در این همایش، ایران خودرو شناخت بیشتری نسبت به شركت های دانش بنیان به دست خواهد آورد، گفت: کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با شركت های دانش بنیان، زمینه ساز انتخاب های بهتری خواهد بود و ایران خودرو می تواند اولویت همكاری با این شركت ها را تجربه كاری مفید، نیروی انسانی متخصص، قابل اطمینان بودن، برخورداری از توان مالی و خدمات پس از فروش و داشتن دانش فنی داخلی بگذارد.

همایش «ظرفیت‌های همکاری شرکت‌ها و نهادهای دانش‌بنیان و گروه صنعتی ایران‌خودرو»، در روزهای ۲۲ و ۲۳ خرداد سال جاری در سالن همایش‌های شرکت ساپکو برگزار می‌شود.                                     

منبع خبر