انجمن رمز ایران با همکاری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی برگزار می کند: بیستمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران در امنیت اطلاعات و رمزشناسی

  1. اخبـار
  2. انجمن رمز ایران با همکاری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی برگزار می کند: بیستمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران در امنیت اطلاعات و رمزشناسی

برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برپایی نمایشگاه محصولات و دستاوردهای فناورانه شرکت‌های فعال در صنعت افتا، میزگرد تخصصی با موضوع «آموزش و ارتقاء مهارت‌های نیروی انسانی در حوزه امنیت سایبری» بیان و توصیف نکات فنی رویداد بسیار مهم رمزشکنی یکی از سامانه‌های ارتباطی ارتش عراق در طول دفاع مقدس در قالب یک سخنرانی کلیدی برای نخستین بار، بخشی از برنامه های بیستمین کنفرانس بین‌المللی رمز ایران می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی انجمن رمز ایران، این انجمن در آستانه 25 سالگی فعالیت‌های خود، بیستمین کنفرانس بین‌المللی رمزشناسی و امنیت اطلاعات را در روزهای 8 و 9 شهریورماه 1402 به صورت حضوری و با مشارکت و میزبانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در محل این سازمان واقع در تهران، منطقه احمدآباد مستوفی برگزار خواهد کرد.

برگزاری نشست‌های ارائه مقالات علمی‌پژوهشی در مباحث مختلف رمزشناسی و افتا، سخنرانی‌های کلیدی توسط اساتید و محققین برجسته داخلی و خارجی، سخنرانی‌های مدعو توسط دانش‌پژوهان جوان کشور، ارائه مقالات کوتاه علمی‌‌صنعتی توسط شاغلین در صنعت افتا، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوعات مورد نیاز جامعه و برپایی نمایشگاه محصولات و دستاوردهای فناورانه شرکت‌های فعال در صنعت افتا بخشی از برنامه‌های بیستمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران هستند.

همچنین در این کنفرانس، به دلیل اهمیت روزافزون آموزش اصولی و استاندارد مباحث امنیت اطلاعات و ارتباطات در سطوح مختلف از کودکستان تا دانشگاه، میزگرد تخصصی با موضوع «آموزش و ارتقاء مهارت‌های نیروی انسانی در حوزه امنیت سایبری» با حضور کارشناسان ذی‌ربط و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط در کشور برگزار خواهد شد.
برگزاری اختتامیه سومین دوره جایزه مرحوم دکتر برنجکوب با هدف حمایت و تشویق شرکت‌های نوآور افتا و فناوری‌های مرتبط نیز در برنامه این کنفرانس قرار دارد که در آن از برگزیدگان این جایزه با اهدای جوایز نقدی تقدیر خواهد شد.

گفتنی است در این دوره و در قالب یکی از سخنرانی‌های کلیدی داخلی و برای نخستین بار، به بیان و توصیف نکات فنی رویداد بسیار مهم رمزشکنی یکی از سامانه‌های ارتباطی ارتش عراق در طول دفاع مقدس پرداخته خواهد شد که توسط پژوهشگران جهاددانشگاهی صنعتی شریف به انجام رسیده است.

همچنین در دیگر سخنرانی کلیدی داخلی این کنفرانس، ابعاد و اهمیت فعالیت چندین ساله انجمن رمز ایران با فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای معادل‌یابی واژه‌های تخصصی حوزه رمزشناسی و افتا تشریح خواهد شد.
برگزاری کارگاه آموزشی خاص معلمان دوره متوسطه ریاضی و فیزیک با موضوع «کاربردهای ریاضیات در امنیت اطلاعات و ارتباطات» نیز با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش، در حاشیه این کنفرانس برنامه‌ریزی شده است.
لازم به ذکر است، انجمن رمز ایران با برگزاری منظم کنفرانس‌های‌ سالانه خود به عنوان مهمترین رویداد علمی کشور در حوزه رمزشناسی و امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) و با هدف دانش‌افزایی پژوهشگران دانشگاه‌ها و شاغلین در صنعت افتا و نیز انتشار یافته‌‌های جدید علمی در این حوزه، تلاش دارد آخرین دستاوردهای متخصصین و اندیشمندان ایرانی و بین‌المللی در زمینه رمزشناسی و امنیت اطلاعات و ارتباطات را ارائه نماید و از این طریق محیط مناسبی را برای تبادل نظرات کارشناسی به منظور حل مسائل مبتلابه کشور در حوزه افتا و امنیت سایبری فراهم آورد.
از عموم علاقه‌مندان و کارشناسان مرتبط با امنیت اطلاعات و ارتباطات دعوت می‌شود فرصت استفاده از مباحث علمی و آموزشی این کنفرانس در محیط بسیار سرسبز و باصفای سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران را مغتنم بشمارند.
برنامه‌های بیستمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران در امنیت اطلاعات و رمزشناسی در وبگاه این کنفرانس به نشانی iscisc2023.conf.irost.ir در دسترس مخاطبان می باشد.

انتشار رسانه ای:

ایسنا