دکتر عزت الله اکبری نماینده مجلس تهران در بازدید از سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف: جهاددانشگاهی پایلوتی برای خدمات جهانی

  1. اخبـار
  2. دکتر عزت الله اکبری نماینده مجلس تهران در بازدید از سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف: جهاددانشگاهی پایلوتی برای خدمات جهانی

دکتر عزت الله اکبری نماینده مجلس تهران شنبه 20 آبانماه 1402 از سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف بازدید و در جریان فعالیت های این سازمان قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف؛ جلسه ای با حضور دکتر عزت الله اکبری‌تالارپشتی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ایران، دکتر مردانی رئیس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، امین صالحی نژاد مدیرکل امور مجلس جهاددانشگاهخی، مهندس حافظی معاون پژوهش و فناوری ، دکتر خویی معاون پشتیبانی، امین صالحی نژاد مدیر کل  امور مجلس جهاددانشگاهی، مهندس وحدانی مدیر پروژه یابی و نیازسنجی و مهندس عجمی مدیر آزمایشگاه اپتیک، این سازمان برگزار شد.

 دکتر مردانی در خصوص زمینه های کاری کلان، کارفرمایان(حوزه‌های آب، دفاعی، نفت و خودرو) توضیحاتی ارائه دادند.

در ابتدای این جلسه مهندس وحدانی ضمن معرفی کلی سازمان، سوابق پروژه ها با زمینه های کاری و پروژه های  شاخص انجام شده طی چند سال اخیر را نیز توضیح دادند.

وی با اشاره به مشکلات اجرایی پروژه ها و واردات محصولاتی که توان تولید در داخل کشور وجود دارد به جلوگیری از واردات بی رویه تاکید کرد.

دکتر اکبری گفت؛ با توجه به عضویت ایران در بریکس، سازمان هماری های اقتصادی(اکو) و سازمان همکاری های شانگهای بهتر است جهاددانشگاهی پایلوتی برای خدمات دادن به کشورهای جهان باشد، همچنین با حضور فعال و ایجاد نقش در معاهدات بین المللی با دادن خدمات و محصولات به کشورها نسبت به ارز آوری اقدام نماید.

نماینده مجلس شورای اسلامی تهران با اشاره به واردات محصولاتی که  بومی سازی شده است افزود؛ جهاددانشگاهی با افزایش سطح تعاملات با مجلس و با تعریف ساختار توانمندی های این نهاد می تواند به مشاوره و انتقال تکنولوژی به صنعت کمک نماید و نمایندگان مجلس نیز در برنامه هفتم توسعه با ارتباط دادن بین مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در داخل و خارج از کشور نقش مهمی را با اتخاذ قوانین خواهند داشت و ابراز امیدواری کرد با توانمندی‌هایی که در جهاددانشگاهی سراغ دارم آینده روشنی در این زمینه خواهیم داشت.

دکتر اکبری تاکید کرد؛ برای دانش فنی‌های تولید شده، بستر اجرایی نیاز هست که نمایندگان مجلس با توجه به ظرفیت‌های ارائه شده از سوی جهاددانشگاهی در صدد تأمین این بستر خواهند بود.

 

انتشار رسانه ای:

ایرنا:  https://www.irna.ir/news/85288976

جهاددانشگاهی: https://acecr.ac.ir/fa/news/64708