تفاهم نامه همکاری بین سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف و موسسه اندوخته شاهد منعقد شد

  1. اخبـار
  2. اخبار سازمان
  3. تفاهم نامه همکاری بین سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف و موسسه اندوخته شاهد منعقد شد

این تفاهم نامه به منظور همکاری در زمینه های پژوهشی و اجرایی و تجاری سازی منعقد شده است.

بر اساس این تفاهم نامه که امروز سه شنبه 19 اسفندماه به امضاء دکتر آخوندی رئیس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف و دکتر اسفندیار مدیر عامل موسسه اندوخته شاهد رسید، این دو مجموعه در زمینه ی تسهیل فرایند انتقال فناوری و تجاری سازی ایده ها و دستاوردهای پژوهشی، خدمات تخصصی و توسعه فرآیند نوآوری همکاری می کنند.

 

در مراسم امضاء این تفاهم نامه، دکتر آخوندی با اشاره به سابقه فعالیت و تجربیات و پتانسیل های این دو مجموعه، مشارکت در تکمیل چرخه ی نوآوری را از اهم محورهای این تفاهم نامه ذکر کرد و افزود: با توجه به گستره ی فعالیت سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف و ماهیت فعالیتهای پژوهشی، تاکنون فرصت تکمیل این چرخه و حلقه تجاری سازی (از ایده تا تولید انبوه محصول)، در قالبی که انتظار داشتیم ایجاد نشده بود و ما تقریبا پس از تکمیل و نهایی سازی نمونه محصول، در تولید آن نقشی نداشتیم.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف گفت: در دو سال گذشته، فعالیتی که انجام شد، برنامه ریزی برای ورود و مشارکت در فضای تجاری سازی محصولات این سازمان بود که نیازمند سرمایه و زیرساخت هایی است که اجرای آن در چهارچوب وظایف ما (ایجاد، توسعه و انتقال فناوری) با همکاری دو طرفه در قالب این نوع تفاهم نامه ها و با همراهی مجموعه های توانمندی همچون موسسه اندوخته شاهد، قابل انجام است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف با اشاره به ده ها فناوری که طی بیش از 4 دهه فعالیت این سازمان طراحی و به مرحله ی تولید و بهره برداری در صنایع مختلف کشور رسیده است، اظهار داشت: برخی از این فناوری ها که در حوزه ی صنعت کشاورزی و آبیاری، سوخت و انرژی و حمل و نقل می باشد، با زمینه ی فعالیت هلدینگ های زیر مجموعه موسسه اندوخته شاهد مرتبط می باشد که انشاالله بر اساس این تفاهم نامه و همکاری فی مابین، تجاری سازی آنها در شرکت زیر مجموعه این سازمان انجام می شود.

مدیر عامل موسسه اندوخته شاهد:
استفاده از تجربیات ودستاوردهای علمی و فعالیتهای سازمان جهاددانشکاهی صنعتی شریف در حوزه توسعه فناوری، پشتوانه علمی فعالیتهای صنعتی ما را تقویت می کند.

در مراسم امضاء این تفاهم نامه همکاری، دکتر اسفندیار با اشاره به سابقه فعالیت موسسه  اندوخته شاهد اظهار داشت: این موسسه از مجموعه های اقتصادی کشور و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید انقلاب اسلامی و ریاست هیات امناء موسسه می باشند که اصل صد در صد سهام آن متعلق به فرزندان و همسران شاهد می باشد و بالغ بر تقریبا 160هزار نفر سهام دار دارد.

مدیر عامل موسسه اندوخته شاهد گفت: بیش از سه دهه فعالیت در زمینه های مختلف صنعت و بازرگانی و تعلق خاطری که مردم کشور ما به شهدا دارند، پروژه های خوبی در سراسر کشور جذب شده و در حال اجراست.

وی با بیان ویژگی های فعالیت طرفین این تفاهم نامه، افزود: این موسسه و هلدینگ ها و شرکت های زیرمجموعه آن تقریبا در بیشتر فعالیتهای صنعتی در رشته های مختلف فعالیت می کنند و با شناختی که از سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف دارم، در این مجموعه نیز پتانسیل های علمی و پژوهشی بالایی در قالب گروه های پژوهشی و مراکز خدمات تخصصی وجود دارد.  فعالیتهای خوبی در زمینه مهندسی معکوس، در حوزه های نفت، حمل ونقل خوبی انجام شده، دانش فنی بسیاری از زمینه های فعالیت ما را دارند. به همین دلیل امکان بهره گیری از توانمندی علمی این سازمان در همه ی زمینه های فعالیت ما و سرمایه گذاری در زمینه های کاری این سازمان از سوی موسسه اندوخته شاهد مهیا است و وسعت گستره فعالیت و زمینه های مشترک فعالیت، همکاری دو طرفه را تقویت می کند.

دکتر اسفندیار در ادامه با اشاره به اینکه یکی از کارهای اصلی موسسه اندوخته شاهد و سه هلدینگ آن در زمینه بورس متمرکز است، توضیحاتی کوتاه در زمینه فعالیت این هلدینگ ها و شرکت های زیر مجموعه آنها ارائه کرد و افزود: هلدینگ “شاهد انرژی” در زمینه انرژی گازی، نفتی و بازرگانی در تهران و چابهار فعالیت می کند. شرکت “گسترش صنایع و خدمات کشاورزی (تکشا) در زمینه شیردوش و چرخه کشت، دام، کشت گلخانه ای فعال است، سومین هلدینگ شرکت شاهد و زیر مجموعه آن متشکل از پنج هلدینگ است که یکی از هلدینگ های آن با نام هرمز انرژی در زمینه سوخت و انرژی فعالیت می کند.

هلدینگ بازرگانی شاهد، فعال در زمینه  فعالیت های بازرگانی و تجاری و شامل شرکت ها و فروشگاه های آزاد شاهد، خدمات فرودگاهی شاهد، بازرگانی فلزات شاهد و بازرگانی اسپید شاهد فعال در زمینه ی دارو و تجهیزات پزشکی از دیگر هلدینگهای زیر مجموعه شرکت شاهد می باشد.

شرکت عمران و توسعه شاهد فعال در سه بخش املاک و صنعت ساختمان، بخش صنعت کشاورزی و بخش صنعت گردشگری و هلدینگ سرمایه‌گذاری سعدی که در زمینه سرمایه گذاری در بورس فعالیت می کند.
هلدینگ فرآوری و توسعه ابنیه که مدیریت و نظارت فنی بر امور ابنیه و مستغلات شرکت شاهد و اجرای کلیه پروژه های ساختمانی عمرانی تاسیساتی و هرگونه فعالیت فنی و مهندسی در زمینــه های صنعتــی خدماتی و تولیدی و بازرگانی، ارائه کلـیه خدمـات مالـــی مدیریت و مشـاوره را انجام می‌دهد و شرکت بازرگانی مبارکه که فروشگاه های زنجیره ای شاهد را در دست اجرا دارد.

خبرگزاری ایسنا

https://www.isna.ir/news/99121914556/

تفاهم نامه همکاری بین سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف و موسسه اندوخته شاهد منعقد شد

تفاهم نامه همکاری بین سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف و موسسه اندوخته شاهد منعقد شد