آغاز تست میدانی دستگاه لوله مغزی سیار برای تعمیر چاه‌های نفت

  1. اخبـار
  2. اخبار گروه اتوماسیون
  3. آغاز تست میدانی دستگاه لوله مغزی سیار برای تعمیر چاه‌های نفت

رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی شریف از آغاز تست میدانی دستگاه لوله مغزی سیار خبر داد و گفت: این دستگاه برای تعمیر چاه‌های نفت به کار برده می‌شود.

حسینعلی حاجیلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به پروژه‌های اجرا شده در حوزه نفت و گاز در واحد جهاد دانشگاهی شریف افزود: با پروژه‌های تحقیقاتی که در حوزه نفت اجرایی کردیم موفق به ساخت ابزارهای درون چاهی که دارای فناوری پیچیده‌ای است، شدیم.

وی ابزار جار هیدرولیکی، اور شات و موتور درون چاهی برای حفاری را نمونه‌هایی از ابزارهای ساخته شده نام برد و اضافه کرد: در حال حاضر پروژه‌ای در زمینه بومی سازی و ساخت این ابزارها شروع کردیم تا بتوانیم به زودی به دستاوردهای مطلوبی در این حوزه دست یابیم.

حاجیلو همچنین خاطرنشان کرد: چندین نوع از این ابزارها را تا پایان سال جاری برای تست‌های میدانی به کارفرما که شرکت ملی حفاری ایران است، تحویل می‌دهیم.

رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی شریف دستگاه لوله سیار مغزی را از جمله این دستگاه‌ها دانست و یادآور شد: دستگاه لوله مغزی یکی از ماشین‌آلات صنعتی حفاری است و برای انجام عملیات تعمیر و تکمیل چاه‌های نفت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی موتورهای درون چاهی را از دیگر دستاوردهای این نهاد عنوان کرد و ادامه داد: مته‌های حفاری دارای موتوری است که توان مورد نیاز را به مته برای انجام حفر چاه‌های نفت تامین می‌کند.

حاجیلو با تاکید بر این که این طرح با کارفرمایی شرکت ملی حفاری اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: مرحله طراحی این موتورها انجام و در فاز ساخت آن هستیم.

لینک خبر ایسنا