گسترش همکاری جهاددانشگاهی شریف با شرکت پایانه‌های نفتی ایران

  1. اخبـار
  2. اخبار گروه اتوماسیون
  3. گسترش همکاری جهاددانشگاهی شریف با شرکت پایانه‌های نفتی ایران

طراحی و ساخت کارت‌های الکترونیکی کنترلر دستگاه نمونه‌گیر خودکار پایانه‌های نفتی شمال و عسلویه در راستای گسترش همکاری با امضای قراردادی به سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف واگذار شد.

به گزارش ایسنا، همزمان با هفته پژوهش روز گذشته در نشستی با حضور مهندس موسوی مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران و چند تن از مدیران این شرکت با مهندس حاجیلو رئیس سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف و چند تن از مدیران این سازمان، قرارداد “طراحی و ساخت کارت‌های الکترونیکی کنترلر دستگاه نمونه‌گیر خودکار پایانه‌های نفتی شمال و عسلویه ” به امضاء رسید.

مهندس موسوی، مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در جلسه امضای قرارداد همکاری با سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف اظهار کرد: شکوفایی و اعتلای کشور جمهوری اسلامی ایران فقط از مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و ساخت داخل است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران از نظر دانش فنی و علمی توانمندی بسیار بالایی دارد، افزود: مدیران شرکت پایانه‌های نفتی ایران به ساخت داخل اعتقاد دارند و وقتی نیازی مطرح می‌شود، ابتدا راه پاسخ به این نیاز را در گستره جغرافیایی کشور خودمان بررسی می‌کنیم. می‌دانیم که می‌توانیم و این توانستن را قبلا دیده و تجربه کرده‌ایم. دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و صنعتی کشور در حوزه صنعت نفت کارهای بسیار بزرگی انجام داده‌اند.

مهندس موسوی با اشاره به اهمیت تداوم همکاری مشترک با جهاد دانشگاهی صنعتی شریف گفت: در خلال این همکاری‌ها، برخی از دستگاه‌های حساس الکترونیک، در داخل کشور ساخته شده است. این تجهیزات از جمله تجهیزاتی است که در بحث تحریم، یک نقطه آسیب‌پذیر برای کشور است. ولی الحمدلله با توافقاتی مثل همین قرارداد، تمام حیله‌های دشمنان در مقابل جمهوری اسلامی ایران، بی‌اثر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: موضوعی که همکاران ما در شرکت پایانه‌های نفتی ایران در قالب این قراردادها به طور خیلی جدی پیگیر هستند و انجام می‌دهند، این است که معتقدند موضوع اشتغال از همین بستر حتما باید حل شود و همچنین بحث خروج ارز بی‌رویه مطرح است که در قالب این قراردادهای داخلی با دانشگاه‌ها و صنایع داخلی، از آن جلوگیری می‌شود. فعالیتهایی که در طول سال‌های گذشته شاهد آن بودیم به خوبی نشان داد که در کشور ما به بحث دانش فنی بسیار اهمیت می‌دهند. این را باید ما با وحدت بین صنعت و دانشگاه نشان دهیم. حمایت مسئولان از این حرکت منجر به نهادینه شدن فرهنگ خودباوری در صنعت و مراکز صنعتی کشور می‌شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با ابراز رضایت از همکاری‌های گذشته این شرکت با سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، افزود: ما کار مشترکی را با شما انجام دادیم که نتیجه بسیار خوبی داشت و در بازدیدهایی که مسئولان از مراکز اندازه‌گیری و کنترلر این شرکت دارند، این موضوع همکاری موفقیت آمیز با جهاددانشگاهی در زمینه ساخت داخل به عنوان یکی از مصادیق همکاری صنعت و دانشگاه مطرح می‌شود.

مهندس حاجیلو، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف نیز به معرفی فعالیتهای سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف پرداخت.

همچنین دکتر مردانی معاون پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف در ارتباط با تعدادی از پروژه‌های اجرا شده در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی که در طول چند سال گذشته در این سازمان انجام شده است، توضیحاتی را ارائه کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، طراحی و ساخت سیستم‌های کنترل و تست توربین، طراحی و ساخت دستگاه لوله مغزی سیار، طراحی و ساخت سامانه‌های میترینگ (فلو کامپیوتر)، طراحی و ساخت ابزارهای درون چاهی (موتور حفاری، اورشات، جار هیدرولیکی)، ارائه خدمات مهندسی و کنترل کیفی تجهیزات سرچاهی و طراحی و ساخت دستگاه شستشوی آلتراسونیک مبدل‌های حرارتی بخشی از فعالیتهای سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف در حوزه نفت وگاز در چند سال اخیر است.

لینک خبر ایسنا