نخستین آزمون جامع آبکاری درمرکز آموزش مهارتهای پیشرفته برگزار شد

  1. اخبـار
  2. اخبار سازمان
  3. نخستین آزمون جامع آبکاری درمرکز آموزش مهارتهای پیشرفته برگزار شد

نخستین آزمون جامع آبکاری درجه ۳ (تکنسین آبکاری)  در کشور، در مرکز آموزش مهارتهای پیشرفته جهاد دانشگاهی صنعتی شریف و با همکاری انجمن صنایع آبکاری ایران، جمعه ۲۸ تیرماه ۱۳۹۸ برگزار شد.
مدیر مرکز آموزش مهارتهای پیشرفته این سازمان با بیان این خبر اظهار داشت: آبکاری از جمله روشهای پوشش دهی سطوح می باشد که در کلیه صنایع از جمله خودروسازی، نظامی، لوازم خانگی، مخابرات، پزشکی و … کاربرد فراوانی دارد و به عنوان یک صنعت توانمندساز مطرح است.
مهندس سید محسن جناب با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۴ هزار کارگاه آبکاری در کشور وجود دارد که بخش عمده آنها بصورت سنتی و تجربی فعالیت می نمایند گفت: به دلیل عدم آگاهی از دانش فنی روز و همچنین مسایل زیست محیطی، این کارگاه ها از جمله صنایع آلاینده محسوب می شوند.
وی در ادامه افزود: آموزش انواع روشهای آبکاری بصورت علمی و کاربردی زیر نظر اساتید و مهندسین برجسته کشور با تکیه بر فناوری های نوین و مسایل زیست محیطی و ایمنی از سال ۱۳۹۴ در معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی صنعتی شریف ارائه می شود که تاکنون بیش از ۱۰۰ دوره با استقبال شاغلین این صنعت برگزار شده است.
عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی، تجمیع آموزشها و تربیت افراد زبده برای فعالیت در این صنعت را از جمله اهداف برگزاری اولین آزمون آبکاری در این سازمان ذکر کرد و افزود: این آزمون به همراه ارائه گواهینامه تایید صلاحیت حرفه ای برای اشتغال در کارگاه های مربوط، در جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، تعریف و اجرا شد.
مدیر مرکز آموزش مهارت های پیشرفته سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف گفت: در نخستین گام ، در آزمون جامع آبکاری درجه ۳ ، دانش و مهارت شرکت کنندگان در ۸ مبحث آبکاری عمومی، آماده سازی قطعات، تصفیه آب و پساب، آبکاری مس و آلیاژهای آن، آبکاری نیکل – کرم، تست محلولهای آبکاری ( هول سل و تیتراسیون) و آبکاری روی (گالوانیزه) را بصورت نظری و عملی مورد سنجش قرار گرفت.
گفتنی است شرکت کنندگان در آزمون شامل مدیران و شاغلین در کارگاه های آبکاری و فارغ التحصیلان رشته های شیمی و متالورژی بودند.

این آموزش ها بصورت هفتگی و آزمون های مربوط به صورت ماهیانه برگزار می شود.